here we go again

Först och främst: TACK! Era söta kommentarer om mig, min blogg, mig & CJ gör mig så glad så glad. Önskar jag kunde träffa er alla, puss på er!


- hur mycket packning hade du med dig dig och hur mycket hem?

När jag åkte dit hade jag en väska á 20 kg. Jag packade inte så mycket, ungefär som att jag skulle vara borta i två veckor. Sedan köpte jag mycket nya kläder där. När jag kom hem hade jag två väskor á 20 kg st, och sedan följde ju CJ med så jag fyllde en av hans väskor också... haha! Så tre väskor kom jag hem med.

- hur var din värdfamilj? hade du stränga regler.
Min värdfamilj var bra, jag fick dricka alkohol om jag ville, jag fick vara ute sent om jag var med någon de kände osv... dock ville de inte att jag promenerade själv utomhus. Jag hade chores varje dag, som jag gjorde, det var väl det "värsta". Jag hade aldrig i mitt liv bilivit tvingad att göra saker förut. Jag har alltid hjälpt till hemma, men i USA är de mycket hårdare med att allt skall göras osv..

- drack du alkohol under tiden du bodde i usa?

Nej, eller, jag drack en drink i Mexiko - men två utbytesstudenter från min organisation blev hemskickade under mitt år för att de drack, så de hade stenkoll på oss.

- kan du några bra exempel på presenter man kan ta med sig :)
Svensk receptbok på engelska, lokala souvenirer, foton & vykort, svenskt godis (marabout, lakrits, lösgodis). Det är väl det jag kan tänka på. Jag tog med mig en Gävlebock, med tanke på att jag bor i Gävle. Så lokala saker är ju roligt.

Hej! jag ville bara säga att jag har följt din blogg ett tag nu eftersom jag själv vill bli en utbytesstudent och din blogg har hjälp mig väldigt mycket om hur det fungerar så tack!
en fråga bara ... var pengarna någonsin ett problem för dig och isåfall hur fick du ihop pengarna? för just nu är det det enda som hindrar mig från att åka.. :(

Hej! :) Nej, det var aldrig ett problem (nu vill jag inte låta bortskämd och brattig). Jag hade pengar åsidosatt (tack vare mina underbara morföräldrar & föräldrar) som jag skulle få tillgång till när jag fyllde 18. Det var tänkt att jag skulle använda dem när jag pluggade vidare, eller som start när jag flyttade hemifrån. Det var de pengarna som betalade för mitt utbytesår, eftersom att hela resan var i ett utbildande syfte så tyckte min familj att det var okej. Så det är historien om det. Jag vet att olika organisationer har stipendium man kan söka, så det skulle du kunna titta på :) Lycka till med allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback