SEDONA (varning för ganska långt inlägg)

Gårdagen var mysig. Vi bilade upp till Sedona som ligger 1½ timme från Phoenix. (Här mäter de allting genom tid, inte miles) Vi stannade på QT och köpte frukost, sedan körde vi dit. Sedona är känt som Red Rock Country, för alla berg, all sand, allting är rött! Det var hur fint som helst, väldigt film-aktigt på något sätt.

På vägen hem åkte vi genom
Jerome, som mer eller mindre ligger på ett berg 1,7 km över havsytan. Så det var mycket uppförsbacke, slingriga vägar, höga stup och lock för öronen. Väldigt speciell stad dock.

Vi stannade vi Anthem outlets och kikade in i nån affär, men det var inte så mycket att se så vi åkte tillbaka till Phoenix. När vi kom hem tog vi det lugnt ett tag, sen bestämde vi oss för att åka till ett av bergen vid skolan och vandra upp för det. Utsikten var så vacker. Jag filmade lite grann men det blir inte rättvist. Dessutom blåste det som en tok, så man hör inte ens hälften jag försöker säga.


Frukost från QT!


En LITER cola light. Yup, vi är i Amerikat. Flaskan är knubbig och söt iaf!


Såhär ser det ut längs Interstate 17 i Arizona!


Sedona


Sedona


C gör vad han kan. Haha.


Röd sand. Överallt!


Cactus!


Vackra Sedona. Här vill jag bo!


Lunch på Taco Bell. Crunchy taco!


C fick mig att ta Mountain Dew Baja Bast som smakade PYTON!


C på Taco Bell.


Slingriga vägar upp för berget i Jerome.


Alltid roligt att se sådana här skyltar.





En väldigt kort video från när vi åker ut ur Phoenix. Vi lyssnar på PARTY IN THE USA! Haha. Och leker "yellow car."


Här är berget vi "besteg" haha. Det ser inte så högt ut but don't let it fool you!


Utsikt


Utsikt


Lite mer öken :)



En VÄLDIGT blåsig video, men ni får se utsikten från bergen och skorpion-hemmen. Haha!

Det jag försöker berätta under videon är att när jag och CJ var ute och campade under mitt utbytesår, vid Bartlett Lake, så gick vi uppför ett berg. Jag var inte så observant och trampade rakt ner i ett sådant här hål. Jag tittar på CJ och han tittar på mig, säger lugnt och sansat "ta sakta upp foten, väldigt långsamt. okej?" Jag frågar "varför? vad är det?" Han säger bara "Gör som jag säger, och när du långsamt tagit upp foten så backar du lugnt och stabilt några steg bakåt och kolla på hålet hela tiden." Jag gör som han säger, lite fundersam över varför, men jag backade och sen tog han mig i armen och drog mig därifrån. Jag frågade varför jag nyss gjort allt det där och varför han var så allvarlig. "Du trampade precis i ett skallerormshål, jag ville vara säker att du inte blev biten." Efter det tittar jag ALLTID på backen när vi är ute någonstans..

Aja, hoppas någon orkade kolla igenom det här. Imorgon ska vi till Scottsdale Fashion Square, som är den största gallerian i the American Southwest! PUSS PÅ ER!


Kommentarer
Postat av: -

Roligt med bilder :)

2009-10-29 @ 06:38:26
Postat av: Ninja Ister aka Mamma

Trampa inte i skallerormshål nu! Jag vill ha dig hem i bra skick!

Postat av: Nislas

Jag är så sjukt glad för din skull darling, du verkar ha det fantastiskt bra! :)

Jag kommer förresten ihåg när dom sålde enliters-cola i Sverige med! Those were the days(?)



PUSS på dig!

2009-10-29 @ 11:18:49
Postat av: sara

OMG vad läskigt!

jag skulle dra upp foten jättefort och springa!!!

2009-10-29 @ 12:10:42
Postat av: Elin

Jätte kul me alla bilderna :D o du har en super bra blogg :P

Fick du se någon riktig skorpion när du bodde i AZ? och vilka andra liknande djur hade du oturen att se? spindlar? ormar?

2009-10-29 @ 12:36:34
Postat av: ee

åååh jag skulle dö om jag trampade i ett sånt hål, haha! ^^

2009-10-29 @ 17:22:13
Postat av: Linnéa

Jättebra blogg, och kul med videoklipp. =D

2009-10-29 @ 22:25:02
Postat av: Bögjävel

Hej Emilia!

Skulle du vilja länka mig? Och jag dig?



Kram

2009-10-30 @ 00:16:34
URL: http://mmorganwahlundd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback