frågor

Hej! Lite frågor bara :)
1.Hur mkt gjorde du av med ungefär i fickpegar under ditt år? 2.Hade du med dig egen dator, eller fick du ta med dig skolans? 3.Du har ett jobb va? Vart jobbar du? :)


1. Runt 3000 i månaden, och då är lunch i skolan och mobilräkning varje månad inräknad. Dock reste jag rätt mycket med min värdfamilj (Cali x2, Vegas, Mexico, Florida, kryssning i Bahamas bla...) och då gick det åt ganska mycket pengar. Jag betalade alltid resorna själv, så det gick åt mycket pengar till sådant. Och på 10 månader kan ni få räkna själva hur mycket det blev i fickpengar, jag skäms för att vilja erkänna hur mycket jag egentligen spenderade...

2. Jag tog med mig skolans dator =)

3. Inte direkt. Jag hade ett sommarjobb i somras hos Gavlegårdarna i fyra veckor. Nu "jobbar" jag för EF som returnee, typ. Delar ut broschyrer, kan medverka på intervjuer och möten osv... men har inte gjort mycket än, vi får se vad som händer :)


Hej! Älskar din blogg jag med som alla andra som skriver här :P

Jag har alltid velat åka på ett utbytesår och har alltid varit så säker att jag kommer göra det. Men nu börjar jag fundera ifall jag istället ska gå på college (eller hur det stavas) i usa eller någon annan stans istället. vad tror du? Ifall du kan svara :P
Åh, tack! :) Jag kan bara tala för high school, vilket var en otrolig upplevelse! Mycket kretsar kring skolan och familjen, men jag vet att ska du gå på college är det mycket mer frihet. Du är inte bunden till en värdfamilj på samma sätt, och du bor kanske i en dorm, då du lär känna människor på ett helt annat sätt. Jag har faktiskt ingen aning vad du ska välja, men jag rekommenderar verkligen high school!

Kika in
Emelies blogg. Hon är just nu i Indiana och pluggar på college, men har även varit ett år som utbytesstudent i high school i Indiana för några år sedan. Det var förresten hennes blogg jag började läsa när hon var i USA, och det var det som gjorde att jag också ville åka! :)

Jag funderar också på college, men som sagt kostar det rätt mycket pengar. Vi får se vad som händer :) Men fråga Emelie och hon kan nog ge dig ett svar på high school eller college :)

Kommentarer
Postat av: Cissi

TAck för svaren! Du har verkligen varit en stor inspirationskälla för mig tack så mkt för de! :D

2009-11-03 @ 01:06:02
Postat av: Emma

Hej!

Jag funderar på att åka en termin till USA och undrar om det är mycket pluggande i skolan?

Ha det bra! :)

Postat av: Ida

Hej! Jag måste bara fråga, visst var du med och tittade på det här när du var i USA? :D



http://www.youtube.com/watch?v=5WDJrlp43qo

2009-11-03 @ 20:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback