frågor och svar

Vilken organisation åker du med?
EF.

Hur är skolan jämfört med Sverige?

Väldig olika är skolorna här, jämfört med sverige. Allting är baserat på points och credits. För att göra det enkelt, skolorna har lägre standard och tex på proven har du "mulitple choice" frågor. Det säger en hel del. Visst finns det ambitiösa elever som läser "honors" eller "AP" klasser som är mer avancerade, för att få en bättre utbildning till college, men det är inte speciellt många.

Jag känner inte en Sofia Westergren som tydligen ska vara i Phoenix. ( :

Har du några tips för utbytesstudenter?
Använd språket så mycket som möjlig. Säg fel saker och skäms inte för din accent. Efter ett tag kommer den inte ens höras så mycket! Var uttåtriktad! Prata med folk, gå med i en sport, gå med i en klubb. Prata med alla, var positiv! :) Snacka inte skit om din värdfamilj i skolan! Många av utbytesstudenterna på min skola gör det, det skapar problem och är respektlöst! Var öppen för nya erfarenheter. Visst, jag kanske inte älskar Rodeos men visst var det roligt första gången jag såg någonting nytt.

Varför är du inte i någon sport?
Jag gick till de första fotbollsträningarna och var med varsity, men pga av fotledsskada sen sjuan kan jag inte spela för min fot är alldeles messed up (lång historia). Så helt enkelt kan jag inte för min skada, vilket var jäkligt tråkigt då fotboll är helt underbart att spela. Jag missade volleyboll säsgonen, vilket hade varit roligt att spela, men jag kom försent in på skolåret. Varken softball eller track and field intresserar mig så därav gör jag ingen sport (:

Är du med i någon klubb?
Ja. Newspaper. Jag skriver för skoltidningen, vilket är en lektion under lektionstid, så min klubb tar inte upp någon tid efter skolan, förutom när jag gör intervjuer med någon från sporterna eller liknande. Jag älskar att skriva, det är fritt och jag har träffat många nya människor genom intervjuer och liknande! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för att du svarade uppskattas. här kommer en fråga till: Är eleverna i sverige "smartare" och mer ambitösa än där du bor?

2009-03-05 @ 17:41:37
Postat av: Marcus

Hej :) undrar om det är mycket plugg efter skolan?

2009-03-08 @ 09:35:33
Postat av: johanna

Hej! JGa har en fråga, är det jämt varmt i Phoenix?

2009-03-11 @ 19:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback