national weed day & pappas födelsedag!

4/20 - National weed day. Happy holidays! (detta är inte en officiell helgdag)

Pappa, grattis på födelsedagen!!
Visste du att din födelsedag infaller samma dag som den nationella marijuana dagen? Ingenting om USA tycks förvåna mig längre..

Närvaron i skolan var låg idag. Stoners, folk som röker weed, var inte i skolan idag. De satt istället hemma och blev höga. Äskar du inte de Amerikanska ungomarna? Geez. Det finns faktiskt historia bakom dagen... hmn.

Skolan var som vanligt.. Jag och Mr. A bråkade imorse (läs dumt tjaffs om något helt obetydligt.. och Lisa, vem han är förblir ett mysterium ett tag till! ;) Andra världskriget diskuteras i min Amerikanska historia klass just nu. Det är rätt konstigt att sitta i ett klassrum där majoriteten tycker att det var helrätt att släppa atombomben över Japan, de valde ju att ge upp efter det. So what om några dog? Jag blir helt förskräckt när jag hör hur vissa resonerar här. Well well, det finns inte så mycket jag kan göra åt saken. Jag är ändå i landet där patriotism och Amerikanska flaggor är överallt.

Jag har ingenting planerat för dagen. Kanske plugga lite biologi då jag råkade slumra till under lektionen idag. Som tur var märkte inte Mr. Gonter detta, han snackade glatt på om de olika celldelarna av en gran-trädstam. Intressant, huh?

På lördag har jag en hair-appointment klockan tre för att få mitt hår fixat inför balen. Jag vet dock inte hur jag vill ha det. Half-up half-down är tanken. Jag gillar verkligen
det här, minus the flowers. Vad tycker ni? Ideer uppskattas!  :]

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag tycker det ar jätte fint, med blommor och allt. Om du inte tycker om blommorna kanske du kan ta ngt annat ? Typ diamanter eller något. Dock tycker jag håret så där är jätte fint!

Så tycker jag iaf att du ska ha, sen blommar eller inte blommar, ^^

Postat av: Anonym

ja bilden var jättefin, så tycker jag absolut iallafall, kanske med pärlor skulle vara fint (?) ha det så bra!

2009-04-21 @ 16:40:26
Postat av: S

Asbra blogg!! Ska åka iväg i höst och det är jätteroligt att läsa om hur det är. Hoppas du har det grymt, mer bilder vore kul också:D

2009-04-21 @ 18:09:05
Postat av: Ninja Ister

Jag vet att du klär i att ha håret bakåtstruket från ansiktet.



Puss

2009-04-21 @ 18:33:51
URL: http://isterister.wordpress.com
Postat av: Alva

här är några tips på frisyrer jag tycker är ganska fina (sen vet jag ju inte vad du tycker, men iaf.. ) denna:

- http://www.internationalunity.org/wp-content/uploads/2009/02/celebrity-2dhairstyle-small.jpg

eller någon av dessa:

- www.latest-hairstyles.com/prom/half-updos.html



annars kan du ju alltid köra på något ¨ovanligare¨ om man ska säga så:

- http://www.ghettohairstyles.net/wp-content/uploads/2009/02/ghetto-prom-hair.jpg , hehe, skämt åsido...

Men den frisyrer du tänkte ta är hur fin som helst. så den tycker jag absolut du kan ta (= Jag ville bara visa dig lite .. du kanske får inspiration eller något.. jaja,

Ha det bra (:

2009-04-21 @ 20:07:29
Postat av: Matilda

Vad roligt att du har uppdaterat mycket på senaste tiden! Det gillar vi:)

Jag börjar föresten få res-feber nu, det kanske är lite tidigt med det än?:D

2009-04-21 @ 21:15:09
URL: http://fflach.blogg.se/
Postat av: LISA

Haha, okej då ;P Jag förstår om du hade det jobbigt på lektionen om andravärldskriget... :S



2009-04-27 @ 14:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback