just believe in yourself, it will take you further than you know.

  

Finally! Jag har spenderat två och en halv timme med att skriva en uppsats. Vi fick en lista med ord av vår engelskalärare, där fick vi välja två stycken - som vi sedan skulle basera en uppsats på. Jag valde "courage" och "accomplishment". Jag skrev om hur det var att lämna mitt säkra hem i Sverige för att flytta in hos en familj jag aldrig träffat.. Jag vet inte om det var något bra, men jag fick ihop fem sidor. Den ska vara inlämnad på måndag och jag har planer för helgen - så idag var den enda dagen jag kunde skriva den. En fredagkväll. Det suger! Men nu är jag äntligen klar. Och bilden till höger är min planner. Alla läxor och prov denna vecka. Don't you love school?

Nu håller jag på att fylla min ipod med musik. Min nyfunna kärlek är Breaking Benjamin. Jag ska se till att inhandla deras album när jag ska till the mall på Söndag. Imorgon ska jag till Bente som fyller 17. Hon ska tydligen mörda en piñata á la American Style och vi ska äta tårta. Mums!

Jag måste shoppa en klänning för homecoming också, som är snart.. Okej, den 25 Oktober - men det är ändå snart. Jag vet inte vad temat är för dansen, men jag vet att förra året var det black&white. Jag vill ha en lila eller blå klänning. Vi får se hur det blir.

Nog om det. Idag fortsatte galenskapen på Biologin. Julia ville lära sig svenska så vi hade en intensivkurs i svenska. Hon var inte ett stort fan av att uttala långa meningar men "penna" fastnade och hon gick runt och sa det resten av dagen. Jag höll på att bli galen. Det roligaste är hur dumma amerikanerna låter när de försöker prata svenska.. Oh boy.

Några har frågat om vad jag tar för klasser i skolan, så here we go;

1st hour - American History (AP). Precis som det låter. Amerikans historia.
2nd hour - Spanish 5-6. Spanska för elever som läst språket över tre år. Väldigt simpelt.
3rd hour - TV production. Varje morgon har vi announcements på skolans tvapparater. Vi filmar bland annat inslag för det, gör projekt med datorer och ja... tänk medialinjen.
4th hour - Newspaper production. Jag skriver för skoltidningen. "Rattlers Review".
5th hour - Lunch. Varar i 30 minuter. Alldeles för lite.
6th hour - Biology. Min lärare är sjukt underhållande för han skriker hela tiden.
7th hour - English. Inte mitt favoritämne - men det funkar.

Vi börjar skolan 07.30. Första klockan ringer 07.23, och då ska man helst infinna sig på skolan. Varje lektion varar i 53 minuter, och du har 7 minuter på dig att ta dig till nästa lektion. Och vi slutar klockan 2pm, så våra dagar är inte överdrivet långa.That's pretty much how it works. Du kan inte gå på toa under lektionerna utan ett hall pass, vilket betyder att du måsta ha lärarens underskrift. Det är security runt om i alla korridorer som håller koll så att ingen vandrar runt, och så har vi självklart dresscode. Du får inte ha "spagetthi straps" eller visa mage. Inte för korta kjolar eller shorts, och inga tröjor som symboliserar våld, sex, droger eller alkohol på något vis. Vet inte riktigt mer vad jag kan skriva om skolan.. Fråga om det är något!

Nu bör Cindy snart komma hem med mat. Det är bara hon och jag som ska äta idag. Christopher jobbar, och de andra som alltid är här är på något rodeo grejs. Så vi får se, det blir nog take out. Kanske mexican food? Vem vet, vem vet.. Ha det bra! Och HEJ PAPPA, jag vet att du läser :)


Kommentarer
Postat av: Ister

Vad är "spagetthi straps"?

Postat av: Jessica

Eller hur. Vad är "spagetthi straps"?

2008-09-27 @ 10:54:16
URL: http://jesscag.blogg.se/
Postat av: Monster

Kan det vara ett linne med väldigt tunna snören som håller upp det? Eller kanske en kort kjol med fransar? :)

2008-09-27 @ 13:45:53
Postat av: Linn

Du får väl ha den där snygga t-shirten du har på msn?? To write love on her arms, LOVE it!

2008-09-27 @ 17:15:44
URL: http://incrediblefour.blogg.se/
Postat av: emilia

Spaggethi straps är ett linne med smala axelband, ja. :)

2008-09-27 @ 19:19:11
Postat av: amanda

heej :) är du från gävle? jag också! jag funderar på att åka till usa ett år efter nian, men vilken organisation åkte du med?

2008-10-08 @ 17:46:42
URL: http://amandhhaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback