mexico baby!

JAG ÄLSKAR MEXICO!

Oj, det har varit en superbra weekend! Sol, 40 grader varmt, turkost vatten, båt, bad, god mexican food och you name it! Nåja. Min värdfamilj har en toyhauler i Rocky Point (3½ timme ifrån Phoenix) så vi har bott där. Vi hade ocean front plats så vi var typ en meter ifrån stranden och 10 ifrån havet! Underbart.

Nåja, we went quadding en av dagarna. Vi körde fyrhjulingar på stora sanddynor och allt sådant. Jag är en fara på cykel - men jag överlevde! Killarna skrattade dock åt mig för jag körde så sakta.

Och CJ blev träffad av blixten!!! Det var natt, vi låg och sov - och världens åskväder drog in. Så CJ gick ut för att ta undan sakerna som var utanför toyhaulern. Han skulle dra ur en kontakt, han var torr om händerna, och precis när han tog tag i kontakten så lystes allting upp! Blixten hade slagit ner i en ledning och när han tog i kontakten så blev han struck. Vi hörde ett skrik utifrån och alla vaknade. Vi öppnade dörren och han låg på backen. Som tur är fick han inga skador. Han fick dock två brännmärken. Ett på fingret, och ett på vaden. Thank god he's alive! 

Så allt som allt har det varit en superbra weekend. Imorgon är det back to school igen - jag har bytt matteklass eftersom algebran var för svår. Så vi får se hur det är. Jag måste göra klart mina artiklar för newspaper annars är jag i big trouble. Nejdå, jag har typ 12 dagar på mig eller något.

Justja, min nya grej är att reta CJ för att han har, enligt mig, en new york accent. Han låter inte som Joe när han pratar - Joe är från Arizona. Man hör på CJ när han säger "well" och "what the hell" och jag har haft väldigt roligt åt det hela helgen vilket han inte uppskattar. Haha!

Nu ska jag skriva klart några frågor för newspaper. Ciao!


Kommentarer
Postat av: Monster

Hej! Kul att se att du är tillbaka! Toyhauler = husvagn? Hmmm...vad var det vi sa?! Fastän värme och bad låter inte helt fel. Kör hårt i skolan nu när du utvilad och akta dig för att bli gravid (hälsar Christoffer). Kram Monster

2008-09-03 @ 10:22:42
Postat av: Ister

Du hör redan skillnad på olika dialekter (accenter)? Du är min allra bästa Dotter!

Postat av: matilda flach

kan man inte få se bilder på din värdfamilj?:)

2008-09-03 @ 17:05:28
URL: http://fflach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback