värme, starbucks, lunch & school registration!

VÄRMEN DÖDAR MIG HÄR!
Igår följde jag med CJ till skolan och hämtade Tyler, jag var ute i tio minuter och brände mig!! Idag är det 44 grader varmt här. Det är varmt, damer och herrar.

Igår så var jag till min IEC och träffade henne och hennes dotter och utbytesstudent. De var supernice, och Nikki, dottern, sa åt mig att välja yearbook som klass för hon var the editior och hon ville att jag skulle vara med. Hon lyssnar på PATD, FOB och massa bra band - och hon frågade om jag ville med på konsert nästa vecka - men då är vi i Mexcio! Bummer.

Anyway, killarna är jättesnälla mot mig och igår snackade de allvar med mig. "Okay, I'm like sorry about all that I will say but guys at school WILL HIT ON YOU. And if you don't like it. TELL ME! Cause I will take care of it. Trust me. Just get me their names and what classes they're in and I'll take care of it".. Awh, jag har överbeskyddande bror! Haha.

Nej, nu ska jag fixa det sista - jag och Cindy ska till Starbucks (VANILLA LATTE!). Jag vet, latte är inte bra. Men du skulle sett hennes min när jag drack kaffet svart i morse. OH MY GOD, HOW CAN YOU DRINK THAT?! Amerikaner.. Sen ska vi i alla fall ut på lunch, och sen är det school registration! Jag är nervös - men jag har ju sällskap.

Justja, igår var vi och handlade! Jag har aldrig sett en så stor mataffär i hela mitt liv.. Och alla onyttigheter. Jag kände hur fet jag blev när jag bara gick där och kollade på allting. Och i det här hushållet så är en hemlagad middag typ en färdigköpt lasagne som man mickrar och sedan serverar - med sallad. Men de äter inte mcdonalds iaf! Och hon höll på att hoppa i taket när jag sa att jag åt en macka till frukost - de äter nämligen bullar. Och när jag inte ville ha någon dressing på salladen, så frågade hon "omg, are you a rabbit?". Once again, I'm in America!

Ikväll ska jag på orientation med andra utbytesstudenter från Arizona - vi ska kampa up north nån stans där det förhoppningsvis inte är lika varmt! Jag tar med kameran och lovar bilder sen. Btw, jag har palm trees och kaktusar på min baksida ;)

Kommentarer
Postat av: Monster

Njut av allt det nya! Det låter för bra för att vara sant, kaktusar och bullar :). Jag är så glad för att du har det bra! Killarna lyssnar på din Blogg (måste läsa för dem) och nu vill de åka och hälsa på dig och alla tokiga människor som äter onyttigheter. HAHAHA! Kramar Kristina & grabbarna

2008-08-22 @ 20:25:52
Postat av: Ister

Kaffe ska drickas svart, allt annat är till för mesar... okay, en latte då och då är väl tillåtet.



Ha det så gott, mitt Lilla Hjärta!

Postat av: Ister

Förresten, Mummu och Ukki hälsar jättemycket!

2008-08-22 @ 20:31:50
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2354
Postat av: Sophia

coolt med kaktusar på baksidan :D bullar till frukost och micrad lasagne. mamma mia :p

2008-08-23 @ 13:48:54
URL: http://sophiahokdahl.blogg.se/
Postat av: Amanda Eliasson

hej! känner inte dig, men råkade släntra in på din blogg av en slump :) du verkar ha det riktigt bra där borta! saken är den att jag funderar på ett år i USA, och undrar vilket företag du åker med? har du några tips om vilka som är bra och inte är jag mer än lycklig :D

2008-09-07 @ 01:08:01
Postat av: Eira

Jag sitter och taggar till din blogg nu Emilia, åker om en vecka. Helt stört ju! Tror du jag kommer gilla AZ? :D

Kraam

2011-07-21 @ 22:53:47
URL: http://honeyandmoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback