Vroooom

Kör du manuel eller automat i Sverige? Och har du några tips inför uppkörning?
I Sverige kör jag manuell, min mustang här i USA är manuell, men just nu kör jag en automat här i USA. Inför uppkörningen så är det bara att köra, köra, köra. Nöta allting som du har problem med (om det är fickparkera eller backa runt gathörn). Sedan så är det bara att ta det lugnt. Andas och tänk! Jag var sjukt nervös, körde iväg utan att dra ur handbromsen... hehe. Personen innan mig hade inte dragit åt den tillräckligt så det gick att köra, men ändå - pinsamt! Men jag klarade ju mig! Jag ska köra upp i USA nu snart också. Måste bara öva lite till på fickparkering... hehe.

Kommentarer
Postat av: Jennifer Khan

Oroa dig inte alls för uppkörningen i USA, superlätt! Inte särskilt svåra moment och jag behövde inte ens köra på motorvägen. :)

2012-03-26 @ 04:53:21
Postat av: erika

vet du om vem som helst kan ta körkort i Phoenix? eller måste man ha ett särskilt visa?

2012-03-26 @ 10:22:29
Postat av: Johanna

Har du svenskt korkort innan tror jag absolut inte du behover oroa dig for att kora upp i USA. Visst kanske det skiljer sig fran stat till stat, men har hort over all att det ar superlatt! Var jatte nervos sjalv, men var absolut inget att oroa sig for... korde bara runt kvarteret... bokstavligt talat. Var ute i 10-15min. Ingen motorvag, ingen fickparkering...inget markvadigt, superlatt! :) So dont worry, det dar klarar du galant! ;) Har du fatt uppkornings tid an?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback