I'm not wise enough?

Nu låter jag nog som en baby men det struntar jag i. Jag har ont i hela käken och huvudet för en av mina visdomständer har bestämt sig för att komma upp genom tandköttet och växa helt galet mycket den senaste veckan. Knaprar tabletter och gnäller var och varannan sekund. Det gör så ont! Varför, varför, ska dem dyka upp för? Argh. Sedan får jag för mig att den kommer bli infekterad och det kommer bli så dyrt att gå till tandläkaren här. Nu måste jag googla min health insurance för att se om det täcker tandvård. Tror inte det. I'll keep you posted!

Kommentarer
Postat av: Anna i USA

oooh. jag har haft problem med mina visdomständer, massa värk osv för att de blivit smått infekterade. Köp på dig en liten(ganska stor) plast spruta som du kan spruta munskölj där du har ont, eller tror du har en infektion. Oftast har man ju som en skinn flärp ovanpå tanden så det är viktigt att man får bort alla matresten där bak. Och sist jag var till tandläkaren gav min tandläkare mig en munskölj grej som kallas för Peroxyl av Colgate. Det är en antiseptic oral cleanser som man ska ta om man har oral irritations osv. Man får bara använda det i max 7 dagar. Men kan ju vara värt att prova när smärtan blir som värst i fall din försäkring inte täcker tandläkar kostnader. Mina visdomständer håller fortfarande på att växa upp efter typ 3 år och jag får ont lite då och då, men tandläkaren vill inte ta bort dem än...

Postat av: Anonym

min ena visdomstand började också krångla o ha sig och var infekterad ett tag. men sen blev det som att den bara stannade upp, när dn var halvvägs ute, så det är typ tandkött över halva bara. det kanske inte är så bra eg? men just nu så slipper jag ha ont iaf, det är som att den aldrig bestämde sig för att kma ut i första taget. så, kanske har du tur så är det samma för dig /juana

2011-09-18 @ 01:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback