Remember that time when....

CJ åkte till bilfirman där han köpte sin bil. Han servar den där och idag skulle han byta oljan. Han går till bilfirman för han har garanti och bla bla bla... hur som helst. Deras demand för begagnade bilar är så högt just nu, så de erbjuder honom en HELT NY bil av samma modell (2013 Dodge Charger) för samma pris som han betalar nu i månaden. Han ringer mig... "baby, är det okej om jag byter in bilen till en ny?" Hehe... alltså, han kan han. De erbjöd honom $3750 mer för bilen än vad han är skyldig på lånet så han har alltså equity (han har bytt däck/fäljar och tagit så bra hand om bilen). Så som det ser ut nu så kanske det står en ny bil på uppfarten när jag kommer hem... Hehe. 

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Skojar du?!? Jag förstår inte riktigt hur det går ihop men det låter ju hur bra som helst! :)

Svar: Inte jag heller! Men tydligen så säljer inte de nya bilarna lika bra som dom begagnade, och hans bil var i så bra skick att dom var desperata att köpa den. Så vi bytte liksom bara rakt igenom. Eftersom de bytte in den med $3000 mer än vad han är skyldig så hamnade priset på nya lika, så avbetalningen per månad blir bara skillnad på typ 4 dollar. Galet!
emilia

Postat av: Stephanie

Grymt!! Sa nu ar det bara att ga in varje ar och byta till en ny ;) Jag undrar om de behover en 2008 Chevy Malibu.... haha

2013-09-10 @ 16:49:42
URL: http://stephaniea.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback