Barbells For Boobs

Idag så gjorde ett gäng av oss tjejer på gymmet Barbells for Boobs. Det är "Grace" - 30 Clean & Jerks for time. Det är inte direkt en tävling, utan än fundraiser. De som har snabbast tid i RX'd heats får en pokal, men inget cash prize. Rx'd vikt för Grace är 135/95#. Jag gjorde 85#.
 
Ser ni mitt game face? Så himla fokuserad. Kan ha gnällt lite på dommaren som skulle vara så jäkla uppmuntrande med sina "come on" "pick it up" etc... jag blir sjukt irriterad, men jag vet att det bara är för att vara snäll! Det tog mig 3:50 att göra klart passet. Nu bränner det i lungorna som jag hade sprunigt ett intervall-pass i vinterkyla. 
 
Rev dock upp handen på något rep. Det märkliga är att det känns inte alls under passet, men direkt när det är över så svider det som bara den. Jag har också ett fint blåmärke på bröstet efter skivstången. Det var en jätterolig upplevelse och jag är glad att alla pengar går till bröstcancer-forskning. Huvudsaken med sådana här event, och Hero-WODs, är att inse att det som vi tycker är plågsamt under fem-tio-tjugo minuter är ingenting jämfört med vad dessa cancerpatienter, soldater och deras familjer uthärdar.
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Emilia!
Jag är en före detta utbytesstudent som just nu går sista året på gymnasiet och efter studenten vill jag åka tillbaka till USA för att plugga på college. Jag har några frågor och undrar lite hur du gjorde. Har du någon email som man skulle kunna få? Eller om du vill att jag hellre skriver här i kommentarerna?
Skulle uppskatta det väldigt mycket!

Ha det så bra så länge! (:


Svar: Hej! Javisst, maila mig på: [email protected]
emilia

2013-10-28 @ 12:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback