11.2654 km

Skippade CrossFit idag och stack ut och sprang istället då vädret var toppen (23 grader). Jag hade 7 miles,11.2 km, på schemat. De första 8 km var helt okej, men sedan var det tungt. När jag kom hem så var dock mitt långkok klart så jag hade riktigt god middag som väntade.
 
CJ jobbar lite udda timmar på jobbet, så jag är ofta hemma ensam på kvällen. Vi bor i ett ganska säkert område. Inte superfina hus, inte nedgånget. Det är average amerikan medelklass. Hur som helst så har tjuvar slagit till på dagtid några km ifrån oss. De ser till att ingen är hemma och bryter sig in och stjäl saker. Jag har inte varit speciellt orolig då det alltid är någon hemma här på dagarna. Jag vet också att de flesta inbrotten sker på dagarna, inte kvällarna, då de flesta är hemma. Dock så har hundarna blivit galna på kvällarna. Skällt och morrat och sprungit till framsidan av huset. De vägrar sluta och det är det riktigt djupa skallet för att varna. Jag har tittat ut och ser inget, men drar igång bil-larmet för jag är så jävla paranoid. Vad i hela friden gör man om någon bryter sig in liksom? Jag får panik bara av att höra hundarna skälla så som dom gör. Måste sluta titta på Criminal Minds. Alternativt införskaffa hagelbössa. When in Rome. 

Kommentarer
Postat av: Ninja Ister aka Mamma

Ingen är så jävla dum de bryter sig in hos någon där två hundar skäller. Ingen. Inte såsom Ripley låter.
Du behöver inte vara orolig ... dessutom har du ju sådana där kulor i snöre som du kan slå i skallen på folk, häng upp sånna lite här och där!

Postat av: Henrietta

Sa himla laskigt. Vi bor ocksa i ett hyfsat safe neighborhood, och forra veckan var det ett gang som brot sig in i lagenheten bara nagra meter ifran var, mitt pa dagen. Ugh. Tur att du har hundarna i alla fall, tror de flesta potentiella inbrottstjuvar angrar sig nar de inser att det finns hundar i hemmet.

2013-10-31 @ 03:21:23
URL: http://henriettav.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hej! Till en helt annan sak, jag vill väldigt gärna plugga i Arizona. Vad heter colleget du läser på? Går det att studera där med endast studielån eller behöver man ha sparat sen innan?
Tack på förhand!
Ha det bra
Lisa

Svar: Hej! Jag pluggar på ett Community College just nu då det är billigare än universitet; skolan jag går på heter Paradise Valley Community College. Jag har bara studielån och det klarar jag mig på (dock så har ju min man inkomst också så vi delar på utgifter så som boende och så). Du kan inte bo på campus på ett Community College så då måst du hyra lägenhet eller hitta annat boende. :)
emilia

2013-10-31 @ 04:35:10
Postat av: Nadja

Fy, kan tänka mig att det är lite obehagligt.. Curtis har en pistol i sitt nattduksbord (amerikaner alltså) som jag tydligen ska använda om vi får inbrott när inte Curtis är hemma.. Hoppas att det aldrig kommer till användning.. Sen har vi ett basebollträ också, med spikar i..

2013-11-01 @ 03:40:25
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback