The second time I locked the keys in my car

Jag vet inte om ni ser alla bilar i kön men jag prickade in rusningstiden idag på motorvägen. 
 
Åkte hemifrån tidigare idag för jag skulle hinna tanka innan jag åkte till gymmet. Parkerar vid pumpen, städar ur bilen där jag har ca tjugo tomma vattenflaskor. Låser dörren innifrån, tar mina saker och går ut. Inser när jag slängt flaskorna att jag inte har nycklarna i handen, och dem är inte heller i soptunnan. Här kom svordomarna. 
Inser att nycklarna ligger på sätet i den låsta bilen.Killen bredvid mig säger att det står en "road side assistance" bil lite längre ner på parkeringen. Jag sprang dit och det var en kvinna som hade fått punktering, så han var där och hjälpte henne. Jag frågade om han kunde hjälpa mig, och det kunde han. Han lirkade upp låset på nolldtid.  Han tog 20 dollar betalt istället för 60, eftersom jag inte ringde in det som ett "officiellt" call. Funkar för mig. Sådan himla tur. Måste vara bra karma eller något!
 
Kom till gymmet med nycklar, tillräckligt med bensin och två minuter tillgodo. Vi körde 5 rounds of: 400 m run och 10 deadlifts. Kul, men utmattande då solen verkligen steker mitt på eftermiddagen. Nu sitter jag och väntar på CJ , jag ska möta upp honom för middag någon stans.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback