One of the "heroes"

Förra veckan dog en 23:årig brandman i the Phoenix Fire Department. Han var en crossfitter och tänade på ett gym en bit från oss. Mitt gym och deras gym samarbetar ibland, och på lördag kommer de att ha en memorial WOD för honom. Helt enkelt så är det öppet för alla som vill göra en WOD för att hedra hans minne. Jag, Ashley, Claire och Laura har signat upp oss och kommer delta. Jag är lite nervös, men det är för en väldigt bra cause så resultat och reps spelar ingen som helst roll. Vårt gym har även föreslagit att alla som inte skall åka och heja på vårt lag i Regionals i Utah deltar i detta istället. Det är den här gemenskapen som gör CrossFit speciellt!
 
Photo via: http://bestfitfitness.com/circuit/   ... 

Kommentarer
Postat av: Matilda Jonasson

Hejsan!! Vet inte om jag borde maila dig eller kommentera, men antar att det är bra att fråga här. Jag är just nu i USA som utbytesstudent, och min högsta dröm har nu blivit att plugga på college här. Jag vet att många amerikaner kan ansöka till sitt college och sedan bara "få" (min vbror iaf) ett scholarship based on studies medan det ej gäller för internationella elever. Hur gick du till väga för att finansiera? Och också, jag tänker på varför jag vill gå här och försöker komma på alla anledningar det vore bättre att stanna i Sverige. Jag har några få, men jag vill så hemskt gärna gå på college här och kan inte sluta tänka på det! Vad tycker du är det bästa med amerikanskt collegeliv och varför man ska gå på college här? Älskar din blogg btw!

Svar: Prova ett år, är det inte din grej så vet du ändå för du provat! Jag sökte lån för utlandsstudier genom CSN, inga problem alls så länge du är antagen till skolan. Att få stipendium när man har visum är inte superlätt, i alla fall inte om du söker genom USA. Det bästa med att plugga här är att du får ta del av en annan syn på kultur och samhälle, som är väldigt bra att ha om du vill jobba internationellt. Det är dessutom en härlig gemenskap på skolan som definitivt är något man uppskattar. Tack för de fina ordet, maila gärna "[email protected]" om du har fler frågor!
emilia

2013-05-28 @ 19:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback