Bad, Sol, Bröllopsplaner och Mamma

Igår så badade vi alla; jag, mamma och CJ. Vädret var toppen och det blev därför poolinvigning. Ripley, som blivit lite kaxigare, hoppade i poolen och simmade som aldrig förr. Axel ramlade i några gånger, och simma, det kan han. Men gillade han det? Nej.
 
Imorgon åker mamma hem. Det har varit trevligt att ha henne här på semester. Hemlagad mat och mysigt sällskap. Det är ju inte långt kvar till vi ses igen - hon kommer hit till bröllopet i augusti.
 
Jag kommer att ha fullt upp med all planering framöver. Jag måste gå igenom gästlistan ännu en gång och sätta ihop provisoriska bordsplaceringar. Egentligen kan vi inte spika dem förrän alla har osat, så det kommer inte ske förrän juli. Jag måste även komma igång med mina centerpieces. Detta hade varit vackert, men det kommer inte bli några större blomsterarrangemang. Jag måste beställa tårta (det skulle jag behövt göra senast igår, ungefär.) Min tärnas klänning är beställd, så den går jag och väntar på nu. Vad har vi mer kvar? CJ:s klädsel. Jag vet hur jag vill ha det men vi har inte hittat den perfekta utstyrseln, ännu. Jag måste även gå på provsmakning av maten som skall serveras, samt ha ett möte med kordinatorn på golfklubben. De stora utgifterna är dock klara: deposition, klänning, ringar, brudetärneklännig, fotograf, osv... nu är det bara smådetaljerna kvar. Spännande.

Kommentarer
Postat av: tessan

har ni förresten koll på att norwegian har börjat flyga direktflyg stockholm - new york, tur och retur för 3000 kronor om man bokar i god tid?:) tänker att det är bra att veta inför kommande sverige/usa-resor!

2013-05-14 @ 22:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback