Brad Harper Memorial WOD

Idag var det dags för memorial WOD för brandmannen som dog här i Phoenix för två veckor sedan. Det var 42 grader varmt ute (årets första excessive heat warning), skivstången var stekhet, passet var skitjobbigt, men det var otroligt häftigt att se hur många främlingar samlades för att hedra en människa. Hela hans brandstation var där, och även tv och fotografer. Vi var ett gäng från gymmet som deltog, och det var verkligen speciellt.
 
Här är vi alla samlade. Passet var brutalt; jag kom igenom 4+14 rundor. Jag var så nära på att spy på grund av värmen, men efter lite gatorade så blev det bättre. Usch, inte att leka med. Sen tänker man på att dessa brandmän har tung utrustning på sig och går igenom värre påfrestningar än dessa, så jag bör inte klaga.
 
Passet:
23 min AMRAP
9 pull ups
15 cleans (75 lbs)
21 squats
25 lb plate 75 m forward run
25 lb plate 75 m backwards run
 
Battle wound från skivstången. Ser oskyldigt ut men till slut drogs allt skinn bort och nu är det bara öppet, rött och irriterat. Svider som sjutton. Hur som helst: det var ett av de jobbigaste passen jag någonsin tränat, men det kändes så bra att göra det för något större än ens egen hälsa.
 
 

Kommentarer
Postat av: Nadja

Vad fint att ni alla samlas för att göra den. Vet att de har gjort liknande här för soldater i Curtis unit som dött.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback