Merry Christmas!

På julafton firar vi inte jul härborta i staterna. Istället så tog jag, CJ och hundarna vår traditionsenliga hike upp för berget på morgonen. Dagen spenderades i lathetens tecken, och på kvällen så köpte vi varm choklad och åkte och tittade på alla dekorerade hus i området. 
 
Idag så vaknade vi klockan 08:00 och öppnade enligt amerikansk tradition julklappar. Jag hade ju som sagt köpt en iPad till CJ i julklapp och han blev så glad! Nu är jag dock sååå avundsjuk, jag vill också ha! Nu ska vi snart iväg till CJ:s mormor och fira jul. Jag har bakat bröd och en dessert, så jag hoppas det smakar.
 
Så här såg det ut hos oss igår. Jag hatar CJ:s fotölj, men han har ärvt den av sin morfar, så jag säger inte så mycket... men skön, det är den.
 
Här är alla fyra julklappar jag fixat. Två till CJ och en till hans mormor och mamma.
 
Och här är min julklapp - ett armband med små diamanter i... så fint! Förra året fick jag diamantörhängen, runda studs, och jag har sagt till honom att han kommer ångra sig om han fortsätter med den här trenden... men jag klagar inte :) 

Kommentarer
Postat av: Miranda

Men jag kanske har missat något här - fick inte du en iPad i julklapp/födelsedagspresent/någonting för ett tag sen? Hahaha nu låter jag som värsta stalkern. Är inte det, lovar!!

Svar: För två år sedan, när jag fyllde 20. Det var dock första generationen och den är väldigt långsam, laddar inte alla appar längre och så. Går exempelvis inte att ladda mina skolböcker på den.
emilia

2013-12-25 @ 22:39:04
Postat av: Stephanie

Mys! Jag och Ben har pratat om det med traditioner och i framtiden tror jag att vi kommer att försöka fira bådas så det blir svenks jul på julafton med svensk mat och sen amerikansk jul på juldagen med amerikansk mat så våra barn får ta del av båda :) Samma med thanskgiving och midsommar. Jag har blivit så jäkla svensk sedan jag flyttade till staterna märker jag! haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback