Let me see you squat!

Beware: this entry includes pictures of my incredibly cute dogs. If you don't give a shit about them, don't read the rest. Love, yours truly.

Jag får sådana utbrott på morgnarna när jag provar kläder. Mina lår har förvandlats till enorma trädstammar (aka muskler from massa sqats). Grejen är dock att det är inte snygga muskler, bara stora stockar. Inte okej! Mina byxor sitter nu tight som aldrig förr. On a positive note: jag squattar som aldrig förr och tyngre och tyngre. Jag vet dock att andra crossfit-tjejer har samma problem. Jag är dessutom väldigt orolig att jag inte kommer i min bröllopsklänning! Jag kan inte prova den ensam då den är för komplicerad och tung(!) för att ta på sig ensam, så jag ska vänta till mamma kommer hit i slutet av månaden. Självfallet skall den amerikanska traditionen följas; CJ får inte se klänning innan bröllopsdagen.
 
Kom hem till en vädigt glad Axel här om dagen.
 
Ripley, å andra sidan, verkade inte gilla mitt sällskap och min puss. Det ser ungefär ut som att han planerar att mörda mig. Jag tycker om honom ändå.
 
Idag var jag iväg och tränade ett pass på hela FYRA minuter. Jag dog nästan, hehe. Imorgon hade jag tänkt ta mig en springtur, sedan måste vi packa ihop huset. På söndag(!) så flyttar vi och vi har packat zero saker. Gissa vad vi kommer göra imorgon? Vi behöver bara flytta över det största i helgen, vi har en hel vecka på oss att städa det nuvarande huset så det är ganska lugnt ändå.
 
-Vad var er höjdpunkt denna vecka? 
Min var gårdagens träningspass. 1 mile (1.6 km) run med en medicinboll. Jag var först i gruppen med en tid på 8:15 (5:05 min/km). Gissa om folk kollade konstigt på mig när jag sprang längs med vägen med en stor boll i famnen? Jag har ingen aning men jag antar att jag är bra på att springa med medicinbollar?
 
-Äter ni frukost? Vad äter ni?
Jag äter oftast naturell yogurt och ett äpple. Har fått något för mig att jag avskyr ägg just nu, så det går bara inte. Har även ätit havregrynsgröt i veckan. Det var otroligt länge sedan och lika läskigt som jag minns.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanne

Höjdpunkten måste ha varit i onsdags då jag satt och matade en tigerunge med nappflaska.

frukost brukar oftast bli en yoghurt med musli eller en grov fralla med kalkon

2013-04-06 @ 10:19:13
Postat av: Ninja Ister aka Morsan

Stora stockar till ben är bra att ha - de orkar bära dig genom livet!

- Jag har aldrig sett så muskulösa ben på en kvinna, sa P till mig en gång i början på vårt förhållande. Jag tog det som en komplimang.

Postat av: Stephanie

Era furbabies är helt otroligt söta!!!! Axel ser ut att ha vuxit lite och jag tycker det ser ut som att ripley njuter på bilden :)

Svar: Aw, tack! :) Ja, han har vuxit supermycket. Snart är han inte valp längre :( Hur mår er furbaby?
emilia

2013-04-07 @ 17:01:16
URL: http://Stephaniejf.blogg.se
Postat av: Stephanie

Ja, vi försöker att få "grandpa" att sluta mata henne med riktig mat hela tiden.. Vi ska till veterinären ganska snart och förra året sa de till oss att hon måste gå ner i vikt.. Och nu är hon ännu större än förra året eftersom vi har två människor här hemma som delar deras mat med henne. Det gör mig galen och de gör det bara när de tror att vi inte ser! Nästan så att jag vill skicka dem till veterinären denna gång så de får höra att de måste sluta mata hene!! Haha :)

2013-04-12 @ 03:30:03
URL: http://Stephaniejf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback