I don't know where you're going but do you got room for one more troubled soul?

Den längsta veckan i mitt liv är över! Men jag vill inte uttråka er med det. Jag körde ett killer pass på CrossFiten idag.
 
5 Rounds for time:
"Nancy"
400 m run
15 Overhead squats (53# 24kg)
18:25 
Overhead squats är en sådan complex övning. Man måste kunna göra ett bra squat, ha stabil core samtidigt som man har en skivstång med vikter över huvudet vilket betyder att axlar och armar vill slappna av och då tappar man all kontroll. Även om jag inte gjorde en väldigt tung vikt så är det jobbigt att komma in och göra dem när hjärtat slår hårt från att ha sprungit 400 meter innan. Totalt blev det 75 stycken. Inte illa. Jag satte även PR på min Clean & Jerk i veckan... 113 lbs! Låter mycket, sedan inser man att det bara är 51 kg.
 
Finns det en träningsform ni vill prova men är lite för rädda för?
För mig var det CrossFit. Ville så gärna börja men var superskraj. Önskar jag hade börjat tidigare.
 
Har ni gjort något trevligt köp på sista tiden?
Jag sparar varenda krona jag har till bröllopet, men funderar på att investera i ett par Olympic Lifting skor snart... 

Kommentarer
Postat av: Ninja Ister

Vi besöker lite sportsko-butiker när jag kommer. Du drar kundkortet och jag kreditkortet.

OK?

Postat av: Cecilia

1. Åh, jag vet inte, det finns så många men just nu Crossfit! :)

2. Nej, men ska köpa en gåva snart till min vän, ett armband som jag ska beställa från nätet :)

2013-04-19 @ 16:17:59
Postat av: Mk

Aw, din mammas kommentar var såååå söt.

2013-04-20 @ 00:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback