The table


Vi hittade detta bord på röda korset för lite över hundralappen. Eftersom jag nu är på en kick att jag ska göra allting själv så tänkte jag att jag och CJ kunde måla om det.


CJ:s morfar var en väldigt händig karl och hade en lite snickarbod hemma hos sig. När han dog så lämnade han allting till CJ - alla verktyg, målarfärg och allt annat han hade hemma. Så vi letade runt efter lite saker och satte igång. Bordet är "stained" i mahogany.


Jag fick i uppgift att slipa benen och måla dem. Vi har faktiskt fyra bordsben, men det sista hänger på ett annat ställe, hehe. Vi är inte klara ännu utan har lite kvar att göra. Men förhoppningsvis blir det bra. Bilder kommer!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Damn, snyggt jobbat! Vad mysigt att ni gjort det tillsammans :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback