Dagens träning och mat

 
Dagens träningspass var jobbigt. Det var tungt. På bilden ovan är jag röd där skivstången legat. Jag har ungefär hud som en banan så det finns risk för blåmärken imorgon... Så här såg träningspasset ut idag:
 

Pre WOD: Jump rope, as many as possible, for three minutes.

Strength/Skill
HSPU 1,2,3,4... (Hand stand push-ups) Då jag inte kan göra dessa ännu - heck, jag har aldrig vågat stå på händer - så gjorde jag vanliga armhävningar med fötterna på en 24'' box istället. Vi var två och två och tävlade. Första personen gjorde en, andra personen gjorde en. Nästa gång gjorde man två, osv. Den som vek sig först förlorade. På mitt nionde set (43:e totalt) så vek sig armarna och jag förlorade...blä.

WOD
For Load: Every 2 min for 20 min

- Clean Pull
- Hang Clean
- Front Squat
- Push Jerk
- Front Squat
- Split Jerk

Detta gjorde man med vikten man själv ville ha - vi gjorde alla övningar två gånger, var andra minut. Alltså blev det 10 rounds under 20 minuter. Man räknade sedan ihop sin totala vikt och det var det som skrevs ned. Alltså, tog du 70 lbs på skivstången så blev det 70 x 10 = 700 lbs totalt. De flesta karlarna kom över 1000 lbs. Jag? Not so much..

Efter träningen slängde jag in lax i ugnen. Jag kommer inte ihåg sist jag åt lax! Det blev himla gott i alla fall, och CJ glupsade i sig allting på en gång. Jag har även bakat 8 dussin(!) chocolate chip cookies. CJ:s chef har valt att avgå och de tackar av honom imorgon, så jag är deras bakerska. När jag bakar hemma så brukar CJ ta med sig det till jobbet dagen efter. Nu är jag inofficiellt den som bakar för möten osv... hehe. Så imorgon har de en hel del kakor att äta.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback