Hemligt familjerecept

 
CJ:s mormor bakar det bästa poppy seed bread som ni någonsin kommer smaka. Hela familjen älskar det här brödet, och de ringer flera veckor innan stora helgdagar och ber om att få en fralla att ta med sig hem efter firandet. Hon har inte givit ut receptet, utan suttit på det själv. I år så kan hon inte baka själv, då hennes arm gör så ont och hon klarar inte av att vispa. Hon har därför lämnat uppgiften till mig. Jag känner mig hedrad att få det "hemliga" receptet, men jag känner pressen! Det måste ju bli bra! Hon misslyckas ju aldrig. Iiih! Jag och CJ har kommit överens om att inte berätta för någon att jag bakat det, för då kommer de hitta felen på en gång! Så nu ska jag provbaka en limpa, så jag vet att det blir okej till Thanksgiving på torsdag. Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Träd

Hihi! Vad mysigt ;) Och vilket förtroende du får ändå. Smart att fortsätta låtsas som att mormorn bakat det, då släpper ju pressen lite iaf! Lycka till :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback