Questions part two

Genom vilket bolag har du den svenska? och vad betalar du för skolan health insurance?
Trygg Hansa studerande utomlands, och den amerikanska försäkringen kostar $1000 per läsår, alltså $500 per termin.

Har du några tips på träning man kan göra hemma nu under sommaren? Löpning/jogging är inte riktigt min grej och kommer inte på något annat än armhävningar och situps, vilket inte är särskilt varierat. Skulle verkligen uppskatta några tips! :)
Åh, jag hatar verkligen hemmaträning, så jag vet inte om jag är rätt person att fråga. Men, du kan alltid prova någon tränings-dvd. Det finns massvis där ute i djungeln. Har du vikter hemma kan du ju träna armar, ben, axlar, bröst. Det mesta går ju att träna med vikter. Kolla Pinterest fitness-kategori, de brukar ha bra och effektiva träningspass för hemmatränare. Kolla även Womens Health, Fitness och Oxygen's hemsidor.

Kommentarer
Postat av: Tacksam för svar

Jag har alltid drömt om att flytta till usa och jag har en del saker jag funderar över, så jag skulle vara sjukt tacksam om du svarar.

1. Hur mycket pengar ungefär behöver man ha om man ska bo i usa i ett halv år?
2. Skulle du rekommendera high school eller att bara flytta in i en lägenhet och börja söka jobb så man klarar sig i 1/2 år?
3. Måste man i förväg veta vad man ska jobba med om man tänkt sig att flytta dit och jobba?

Tack på förhand!

Svar: Jag kan tyvärr inte svara på hur mycket pengar du ska ha med dig, det beror alldeles på var i USA du skall bo, hur du ska bo, om du ska dela boende med någon osv...
Du får inte jobba i USA om du inte har ett visum. Du måste ansöka om ett arbetsvisum, antingen genom din svenska arbetsgivare (exempelvis journalist på plats i USA), eller genom annan kanal. Det är svårt att ansöka om, och jag har tyvärr ingen erfarenhet inom det området. Men du kan alltså inte åka hit och söka jobb som du skulle kunna göra i London, exempelvis.
emilia

2013-05-07 @ 18:42:19
Postat av: ?

Hur känge har du sparat för att kunna åka till usa?

Svar: Jag sparade under ett år, men hade tillgång till sparpengar sen tidigare som betalade det mesta.
emilia

2013-05-07 @ 18:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback