Elräkningar...

Det är äckligt varmt här borta, ungefär 42 grader. Jag är yr mest hela tiden även fast jag dricker litervis med vatten; Ripley vägrar gå ut om det inte finns skugga och vi kan absolut inte ha dörrarna öppna för det blir som en bastu. Vad betyder detta? Att vår elräkning redan ligger på över 600 spänn (en vecka kvar innan nästa räkning påbörjas) för A/C:n måste gå konstant. Vi har så liten lägenhet att vår elräkning brukar ligga kring 350 kronor i månaden. Jag antar att det blir nudlar fram till september... hehe, skämt åsido! Men varmt, det är det allt!

Här har ni en rolig artikel om sommar i Phoenix:
"This is the time of year that you’ll see people park their cars in the one shady spot in the lot, even if it means a hike to your final destination." ...

"There really is only one way to survive a Phoenix summer — air conditioning. A swimming pool helps, though the water temperature in my pool will likely hit 93 – 94 (ca 33 C) degrees in mid-summer, closer to a hot tub than a refreshing dip.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Och jag som tycker att det är varmt i Stockholm nu ;)

Postat av: Anonym

haha usch hade aldrig kunnat bo i en sådan miljö :)

2012-05-24 @ 22:04:19
Postat av: mimmi

Jag som tycker det är varmt med svensk sommar. Anpassar man sig fort till klimatet? Hur är det, är det liksom varmt fast "friskt" som i Sverige, eller kvavt som i florida eller torrt som i öknen?



Av nyfikenhet finns det någon in Phoenix som inte äger en pool då detta verkar obligatoriskt i hettan? (Med någon menar jag någon som du vet om förstås)

2012-05-25 @ 22:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback