Terminen är nästan slut

Jag har ungefär en månad och en vecka kvar innan jag får sommarlov! Det är helt sjukt hur fort tiden har gått. Hur som helst. Den här terminen har jag haft några riktigt bra professorer!

Environmental Biology
Min professor är riktigt bra och kunnig - dock är lektionskonceptet väldigt enformigt. Men jag visste det när jag valde den kursen dock. Vi har labb en gång i veckan och det är roligt. Min lärare är väldigt passionerad angående hållbarhet och ekologi, vilket är roligt att se! Jag ska nog läsa hennes introduktion till biologi nästa termin.

Introduction to Business
Den här kursen är så himla basic! Min lärare är riktigt rolig och väldigt noga med att relatera allting vi gör till någonting konkret i bussines-världen. Det är inte bara textbook, vilket är kul! Men som sagt, väldigt lätt kurs.

English 102
Fortsättning på English 101, och kursen fokuserar mycket på formella research papers. Sjukt mycket jobb och mycket information under lektionerna, men herre min skapare vad jag lärt mig mycket! Mitt skrivande har utvecklats så otroligt mycket och det reflekteras i mitt betyg. Det är roligt att gå till hans lektion för han vet verkligen vad han sysslar med! Jag funderar på att ta en en till kurs med honom nästa termin bara för att han gör engelskan så intressant.

Psychology and Culture
Min lärare är terapeut i grund och botten och otroligt öppen för föränding och konstruktiv kritik. Han är väldigt noga med att skapa en trygg miljö i klassrummet, då vi diskuterar väldigt känsloladdade ämnen. Vi fick skriva på papper att vi lovar att inte diskutera det som sägs i klassrummet utan för klassrummet. Han är otroligt kunnig, öppensinnad och rolig. Han uppmuntrar helt vilda debatter i klassrummet och han är väldigt passionerad angående sitt arbete. Definitivt en av de bättre lärarna jag någonsin stött på!

Math
Min lärare är ingenjör och undervisar två kurser. Snubben är otroligt duktig på matte, men kan inte förklara det även om hans liv hängde på det! Allting vi går igenom har jag gjort förut och kan, men han får mig att känna mig så otroligt förvirrad. Så på lektionerna sitter jag mest och tänker på annat och kollar i boken om det är någonting jag inte kan. Han är dock väldigt trevlig och rolig - men han står framför problemen som han skriver på tavlan! Gör mig galen!!

Jag är nöjd med kurserna jag läst den här terminen, och nästa termin tror jag att jag ska läsa macroeconomics, business ethics, biology, math, philosophy eller någon psykologi eller engelskakurs.

Kommentarer
Postat av: Ninja Ister

Visst är det kul att lära sig nya saker?

Postat av: Amanda

Kan inte du beskriva hur du gick till väga när du sökta in till collage osv? :D

2012-04-21 @ 19:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback