Snabbmat

När jag äter ute på en riktig snabbmats-kedja så brukar jag oftast äta onyttigt! Vi äter inte ute så ofta, men när vi väl gör det så äter jag det jag vill ha. Men det finns så klart hälsosammare alternativ! Baja Fresh har jättebra sallader exempelvis. Eller Paradise Bakery! På Subway kan du beställa din macka som sallad om du inte vill ha brödet. På de flesta mexikanska restauranger kan man beställa maten utan tortillan, och på vissa burgarehak kan man beställa burgaren i salladblad istället för bröd. Det finns alternativ, men oftast är ju snabbmaten i de stora kedjorna inte kvalietet. Och det är inte speciellt hälsosamt heller. Ska du äta kinesiskt kan du alltid fråga om de kan göra fullkornsris till din rätt osv. Sedan beror det ju på vad man själv anser är nyttigt. Låter du bli kolhydrater, fett, prioriterar naturlig mat osv... :)

Min skola har skitdålig lunch. Ibland har de fullkornswraps eller sallader, men det är inte direkt den bästa kvaliteten. Jag undviker luncher i skolan och äter hemma istället. Jag slutar 11.45 varje dag förutom en dag, då jag stannar till 14.00... de dagarna äter jag ordentlig frukost och har med min mandlar eller något till skolan för att stilla hungern. Men de flesta skolrestauranger borde ha sallader, kycklingwraps eller någon fullkornssmörgås.

Kommentarer
Postat av: Ninja Ister

Jag längtar efter att få äta donuts till frukost. Från Lamars naturligtvis.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback