Amerikanskt teoriprov

Idag gjorde jag det amerikanska teoriprovet. 30 frågor och sedan var det klart - det tog totalt sju minuter. Jag missade två frågor men fick ändå ett A på provet. Jag glömde dock min i-20 form för passet, så vi fick åka hem och hämta det efter vi väntat en timme. Kvinnan var i alla fall så snäll att vi inte behövde stå i kö när vi kom tillbaka. Jaja, jag har Cindys bil nästan hela nästa vecka så då blir det troligtvis uppkörning. Man behöver inte boka något, utan det är bara att åka dit och göra det. Vi måste dock passa in en dag då CJ inte jobbar - jag får nämligen inte köra själv nu när jag har mitt permit (övningskörningstillstånd). Polisen kan kolla det om jag bli stoppad, så då gäller inte mitt svenska körkort till jag kört upp här. AZ är så knepigt att de inte bara kan konvertera över mitt svenska körkort. Tråkigt. Förresten, teoriprovet kostade $7 - rena rånet!

Kommentarer
Postat av: Ninja Ister aka Morsan

Grattis - ännu ett steg närmare äkta amerikan!

Postat av: cecilia

Kan inte du skriva ett inlägg om hur man man tar körkort i USA när du har tagit det ? och om det finns några skillander mot det svenska körkorts systemt? Vad var svårast att skaffa; det amerikanska körkortet eller det svenska körkortet? Varför var det svårast? Det skulle vara kul och veta hur det går till :) LYCKA TILL! Och Grattis! SORRY för alla frågor enbart körkort, haha..men man måste ta chansen att fråga och då passade jag på att fråga dig :) Ha det en fortsatt bra sommar OCH btw happy 4th July :)

Din blogg är bäst!

2012-07-04 @ 22:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback