PHOENIX - MINIGUIDE

Hej! Kan inte du ge en massa tips om vad man kan hitta på i Phoenix? Ställen att besöka och sånt? :) Jag och min bästa vän ska dit i höst i över en månad så vi vill göra så mycket amerikanska grejer som möjligt! :)


(Plazat där LA Fitness ligger)

Vad roligt! Phoenix är så stort, allra helst om man räknar med alla områden kring Phoenix, så som Scottsdale, Paradise Valley, Tempe, Mesa och Chandler.


Jag tycker definitivt att ni ska ägna några timmar i Scottsdale Fashion Square. En stor galleria med märkesbutiker och budgetbutiker! Andra gallerior som är värda att besöka är Chandler Fashion Square i Chandler, och Arrowhead Mall i Glendale. Sedan finns det även fina butiker kring Scottsdale. Det beror alldeles på var ni bor och om ni hyr bil. Bor ni i norra Phoenix så är det en bit att köra till Chandler, exempelvis.

(Solnedgång från vår balkong!)

Att hikea några av bergen i närheten kan jag också rekommendera. South Mountain i Ahwatukee, Camelback Mountain i Scottsdale eller Squaw Peak i Phoenix. Eller något annat random berg ni hittar på i närheten.


Ni ska definitivt äta mexikansk mat på någon restaurang. Jag kan rekommendera the Blue Agave i Scottsdale eller La Hacienda i Scottsdale (väldigt dyrt och fancy om det är er cup of tea). Sedan har vi även de mer autentiska haken som inte är lika fina, men maten smakar utmärkt. Jag och CJ gillar Roberto's på 7th avenue & Union Hills.

(Baja Fresh Mexican Food)

Vill ni göra någonting väldigt western och amerikanskt kan jag rekommendera en rodeo i Cave Creek på the Buffalo Chip. Det låter galet, men det är definitivt en upplevelse!


Sedan så klart de amerikanska sakerna som att fika på Starbucks, strosa runt på Target och köpa amerikanskt godis, käka på Taco Bell, äta amerikanska pannkakor på ett diner (Denny's möjligtvis), käka doughnuts från Krispy Kreme eller Dunkin' Donuts. Äta en riktigt amerikansk burgare (nu snackar vi inte McD eller Burger King). Besök ett college campus för att kolla in studentlivet!

(Utsikt från Lookout Mnt. i norra Phoenix)

Om ni inte ska hålla er till bara Phoenix så tycker jag även att ni ska åka till Sedona och även the Grand Canyon. Jag har varit där flera gånger och tappar fortfarande andan av vyerna.

 

 


Kommentarer
Postat av: sandra

Haha fan vad fult att allt som är "typiskt amerikanst" som du nämde har något med mat att göra xD

2012-01-31 @ 16:51:55
Postat av: Katrin

Dom har starbucks i göteborg nu!:D

2012-02-01 @ 21:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback