back to the states - and a FRÅGESTUND!

Jag är färdigpackad och jag hann köpa alla sena julklappar också. Jag har haft sådana trevliga veckor hemma i Sverige. Jag har fått umgås med både min familj och mina vänner. Dock hann jag inte med att träffa alla, vilket var lite tråkigt. Jag saknar dock CJ och Ripley jättemycket, så det ska bli skönt att få träffa dem igen. Jag har dessutom en vecka kvar att vila upp mig innan skolan börjar igen. Jag har även varit urusel på att blogga i december månad. Min kamera på telefonen funkar inte, så därför har det heller inte varit några bilder. Kanske kan vi köra en frågestund så jag har någonting att blogga om när jag kommer tillbaka till USA? Ja, men så gör vi. Fråga på! Vi hörs från andra sidan pölen nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Jag har funderat lite på att kanske plugga i usa efter jag tagit studenten. Hur gjorde du när du sökte och valde skola? Var du tvungen att göra något form av test eller ta något certificat? Räknades dina svenska betyg? Jag vore jättetacksam om du kunde skriva lite hur det gick till :)



Hoppas du har det superbra, många kramar

2012-01-07 @ 21:24:40
Postat av: Alma

Vad har du för planer nu år 2012? Nyårslöften och mål? Och har du någon dröm-resemål?:D



Trevlig resa hem!



//Alma

Postat av: mimmi

Hej jag undrar (om detta inte är för personligt) hur du betalar ditt studielån med tanke på att du inte har något jobb eller så i usa? :o

2012-01-07 @ 22:18:59
Postat av: Anonym

Hur ser du på framtiden? Är du villig att ge upp ett liv i sverige för att leva med CJ?

2012-01-07 @ 22:50:39
Postat av: sofia

Är det stor skillnad på att köra i bil Sverige och USA? Mycket andra vägskyltar etc. För i tex England, visst man kör på fel sida, men det finns konstiga sick-sack streck typ (?) Så hur är det i USA? :D

2012-01-07 @ 23:03:02
Postat av: cecilia

Jag undrar hur det är med att ringa och smsa till Usa eller tvärtom. Är det dyrt? Måste man köpa ett sådant telefonkort om man ska ringa dit eller smsa, hur funkar det?



Hur fungerar posten där I usa? Om man ska skicka ett brev eller paket, hur fungerar det?



Om man vill komma igång med träningen lite enkelt, kan du ge lite tips på vad man ska börja med :)? Jag vill verkligen komma igång med träningen, har varit lat nu den senaste tiden och nu vill jag komma igång med den igen. Så tips skulle inte sitta fel.



Vad tycker du om att Usa har tidsskillnader? Bra?Dåligt?



Emilia, ha en trevlig resa till ditt andra hem, och njut av tiden där. Önskar dig ett stort lycka till med skolan och allt. Kramar.

2012-01-08 @ 02:38:01
Postat av: Anonym

Har du American Social security number

2012-01-08 @ 09:30:56
Postat av: Vera

Hej, jag undrar lite hur det fungerar med kontakten till Sverige. Ringer du hem ofta? Facebook, Skype? Hur håller du kontakten med svenska vänner och familj?



Lycka till med allt i USA!

2012-01-08 @ 10:21:18
Postat av: Elli

Är skolan som du hade tänkt dig?

Vad vill du jobba som?

Vad har du som mål under 2012 inom skolan?

Ska du resa någonstans i usa i år?

Hur mycketkostar en p.t i året? Har han hjälpt dig mycket och iså fall med vad?funderar på att skaffa en...

Skriver du träningsdagbok?

Du har en skitbra blogg!

2012-01-08 @ 10:38:04
Postat av: Sofie

Hur känns det att prata engelska hela dagarna? Är det som att prata svenska eller känner du dig ibland "begränsad" som man kan göra ibland när man talar ett annat språk? :)

2012-01-08 @ 12:49:12
Postat av: Heidi

När flyger du nästa gång tillbaka till sverige? På vilka hemsidor hittar du dina flygbiljetter? Jag skulle vilja åka rill usa men då det är så dyrt...några tips?

2012-01-08 @ 12:50:49
Postat av: Sanna

Jag har länge velat åka som utbytesstudent till USA, men av en anledning kommer de inte bli så ändå.. Antar jag. Så har funderat om jag ska åka nästa år ändå eller vänta tills efter studenten och gå på college.



Såå, vad tycker du va roligast av att åka och gå på High School eller College?? :)

2012-01-08 @ 14:14:51
URL: http://sannaadanielsson.blogg.se/
Postat av: sandra

Hej, jag funderar på att åka och plugga i usa men jag kan inte bestämma mig om jag vill åka på ett utbytesår på high school eller college, vad rekomenderar du? Vilket tycker du är mest värt pengarna? :)

2012-01-08 @ 16:01:32
Postat av: mimmi

Är det dyrt att ta körkort i usa? och är de vanligare med automat eller manuell?



Nu när du lämnar sverige känns det som om du varit på semester och åker hem till ditt hemland eller ser du fortfarande usa som en semester och sverige ditt hemland?



Är det fortfarande lika svårt att lämna familjen som när du lämnade första gången?

2012-01-08 @ 22:21:17
Postat av: Sabina



Vad har ni för planer med Ripley?

Trivs du som hundägare, vad är för/nackdelar enligt dig?

Hur stor tror du han kommer bli?

Är USA ett hundvänligare land än Sverige?

2012-01-09 @ 01:19:52
URL: http://shepherds.blogg.se/
Postat av: julia

Min pojkvän bor i San diego och hade tänkt hälsa på han till sommaren. Vet du ungefär hur dyrt det är att åka?



Är det inte jättesvårt att spara ihop pengar till flygbiljetter?



Hur fick du ihop pengar så du kunde åka och hälsa på CJ ofta?



Kram

2012-01-09 @ 13:31:00
URL: http://blogg.veckorevyn.com/julialindblom/
Postat av: julia

jag vill gå college, men hur går man tillväga och vad kan man göra som smartast så man slipper enooorma skulder?



Om jag går college i usa och graduate, får jag då jobba där resten av livet?

2012-01-09 @ 13:32:37
URL: http://blogg.veckorevyn.com/julialindblom/
Postat av: mk

Kan inte berätta mer om hur du fick tag på ditt körkort.?

1.hur många körlektioner köpte du?

2.klarade du alla test på en gång?

3.har du ett amerikanskt körkort?

2012-01-10 @ 22:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback