The rower - I hate you!

Gårdagens WOD vad att rodden. 4 x 1000 m. No biggie tänkte jag. Efter första rundan var jag död. Min bästa round var 4:11, och min sämsta var 4:15. Men det är så tråkigt! Jag förstår att kondition är bra att göra, men nä, jag springer hellre. 
 
När jag hade gjort klart mina rundor så kom jag knappt av maskinen. Lade mig ner på golvet bredvid och mådde skit. Hela jag var sluuut. Finito. Kan ha något med att göra att jag sprang 4 km snabbt dagen innan. Därför tänker jag idag vila. Inte gör någonting! Imorgon är jag back at it. Jag funderar även på vad jag ska göra träningsmässigt när jag är i Sverige över nyår. Jag är hemma i två veckor. Kanske köper jag ett månads-kort på något ställe. Det finns ju inget crossfit gym i Gävle, så man får ta vad man har på vaniga gymmet antar jag!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Jag har en liten fråga till dig som varit utbytesstudent. Jag ska nämligen åka nästa år till USA, och undrar hur du ställde dig till politiska och religiösa frågor. Uttryckte du dina åsikter som inte var neutrala till din värdfamilj och vänner eller höll du dem för dig själv? I så fall var det svårt att hålla sig neutral? Var det ett känsligt ämne för de du umgicks med (eller kanske till och med dig själv)?
(Går bra att svara via mejl om du inte vill ta upp detta i bloggen! :) )

Svar: När folk frågade om min religion, så svarade jag "majoriteten av svenska folket är protestanter." När någon frågade om jag trodde på Gud så svarade jag "det är en personlig fråga." För att undvika att behöva svara på den, och många respekterar det svaret! Angående politiska åsikter så höll jag det till mig själv i början, men när jag blev varmare i kläderna så sade jag ofta vad jag tyckte. De respekterade mina åsikter, och jag respekterade deras. Dock så beror det nog alldeles på familjen. Min värdfamilj tyckte jag var väldigt liberal, men då var jag även i en väldigt konservativ stat. Jag har aldrig varit rädd för att uttrycka mig, men jag var lite mer försiktig här borta än vad jag kan vara hemma :)
emilia

2012-12-19 @ 22:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback