Julfirande hemma hos oss

 
Det är lite svårt att greppa att det faktiskt är julafton om några dagar; julkänslan är inte riktigt här då det ser ut så här utomhus! Vi firar ju inte jul här förrän på tisdag, så jag har några dagar på mig att köpa den sista julklappen. Det är till CJ:s mammas nya man - jag känner honom inte så väl, så jag vet inte vad jag ska köpa. Jag har inte lagt ut jättemycket pengar på klappar i år - dock har jag lagt mer tanke bakom dem. Förhoppningsvis uppskattas det! Jag tycker jag varit väldigt observant på detaljer, så förhoppningsvis går det hem!
 
På julafton skall CJ, jag och Ripley ta oss en hike upp för Lookout Mountain. Det var där som CJ friade(!) för två år sedan på julafton. There you go: nu har jag delat med mig av det! Jag är ingen romantisk tjej, och jag tyckte fireriet och hans deklaration av kärlek var lite jobbigt. Inte jobbigt, men det är ju direkt inte något man varit mer om förr, så jag blev lite stum! CJ sade nyligen till mig "you possess the romantic capacity of a rock." Så tja, romantisk är jag inte. Resten av dagen kommer spenderas med att baka desserter och slå in de sista klapparna. På kvällen skall vi även åka runt och kolla på julbelysningar i stan. Vissa människor går all out och dekorerar varje yta av huset.
 
Juldagen kommer firas hemma hos oss! Det brukar alltid vara hemma hos CJ:s mamma, men just nu är hon mitt uppe i en flytt, så vi bestämde att vi skulle ha jul hemma hos oss. Jag antar att jag och CJ delar klappar på morgonen, sedan kommer resten av familjen senare. Middagen äter vi på eftermiddagen, och det ryktas om att vi kommer käka prime rib. Jag tänkte även bjuda på svensk potatisgratäng. Lite tråkigt är det ju att vi inte har någon traditionell julmat i den amerikanska släkten; jag och CJ får väl skapa våra egna traditioner, helt enkelt! Jag ser fram emot att ha julen här - vi behöver inte åka någon stans och vi kan slappna av. Familjegrejer som dessa har en tendens att alltid bli stressiga, men i år blir det inget sådant! Då får de gå hem, hehe.
 
 

Kommentarer
Postat av: Joanna

Ja fan ibland är det skönt att vara den som håller i tyglarna - att ni har det hemma hos er. Då bestämmer ju du o CJ stämningen på sätt o vis :)

2012-12-21 @ 20:53:23
Postat av: Ann

Vad kul ni verkar få det! W och hans familj åker alltid till Yellowstone efter jul, han och hans bror och pappa brukar paddla kayak i älven (river) vad det nu är på svenska :) och bada i boiling river. Förra julen vi var här gick vi också runt och kolla på julbelysning, så verkar vara poppis även här i Bozeman.
Hoppas ni får en trevlig jul!

Svar: Åh, jag har alltid velat besöka Yellowstone! Vilken fin tradition. Jag är lite avis på dig som har en vit jul. God jul!
emilia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback