Half Marathon Update

Först och främst: jag sprang hela halvmaran och jag tog mig i mål! Jag gick in i loppet med inställningen att jag skulle springa min training pace som jag sprang när jag sprang mina 16km/10 milers. Så länge jag höll mina splits under 10:00min/mile var jag nöjd. Jag var lite nervös då det längsta jag sprungit innan detta var 16 km - en halvmara är ju 21 km. Så jag intalade mig själv att första 5 km var uppvärmning, sedan var det som vilken löptur som helst.
 
The start!
 
Officiellt resultat: 
 
Ungefär så här kändes det:
Mile 1 - great, 12.1 kvar.
Mile 2 - nu var jag klar med att springa undan folk osv.. hittade en bra takt.
Mile 3 - jag blev vrålhungrig! Kul, 16 km till mat. Motivation.
Mile 4 - Orkar inte med raksträckan. Vill ha andra vyer.
Mile 5 - bara en mile kvar till 10k
Mile 6 - I'm on top of things! Great music! 10k!
Mile 7 - gatorade - sweet! Energi!
Mile 8 - sprang, sprang sprang.
Mile 9 - snart i dubbelsiffror. Äntligen.
Mile 10 - allt efter det här är ett PR! Vart fan är mile 11?
Mile 11 - nu blev det långsamt. Drack vatten och gatorade.
Mile 12 - en mile kvar. 1.6 km. Så slut. Vill bara vara klar.
Mile 13 - OMG. 0.1 miles kvar. Sprang som ett djur när jag såg mållinjen.
Mål - Stannade och pratade med Joe som kom för att heja på mig. Benen dog lite. Käkade lite bröd och drack vatten som de delade ut vid målet. Satt mig ner, vilket var underbart. Att ställa sig upp efteråt var inte lika kul.
 
Glad, trött och äntligen hemma.
 
Min fina medajl!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis grattis! Grymt jobbat!!
Och kul med en liten mile-dagbok i inlägget:)

2012-12-03 @ 00:32:27
Postat av: Träd

Glömde skriva med mitt namn:p

2012-12-03 @ 00:33:31
Postat av: Sofie

Imponerande! Så himla duktigt! Lev på det här ett bra tag nu :D

Postat av: Ninja Ister aka Morsan

Du är bäst!

Det känns riktigt bra idag,va? Vill du göra om det, eller blir det längre nästa gång?

2012-12-03 @ 18:29:32
Postat av: Danne

Känner inte dig, men grymt ändå! haha

Svar: Tack! :)
emilia

2012-12-04 @ 00:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback