Back squats, Helen and handstand holds

Benen kändes bra i morse när jag vaknade, förutom att jag var lite stel i höfterna. Jag åkte till CrossFit som jag alltid gör på måndagar. Dagens styrka var back squat. Needles to say så var idag inte tillägnad för ett nytt PR. Laddade upp min bar med några vikter; första och andra settet kändes kanon. Sedan kom träningsvärken. Vrålade som en karl - väldigt attraktiv var jag. Jag jobbade upp till 113lbs/51kg idag. Mitt PR är 123lbs/55kg. Jag vill så gärna komma upp i 130lbs så jag kan säga att jag squattar vad jag väger. 
 
Tja, så här ser inte min skivstång ut... än! Photo via: http://games2010.crossfit.com/blog/2010/10/tahoe-event-four-twenty-back-squats-fortime,889/
 
Vår WOD var re-test av HELEN. Varje månad har vi ett pass som vi gör. I slutet av månaden gör vi samma pass, för att se hur mycket vi förbättrats. För fyra veckor sedan var min tid 12:43, idag var den 10:59! Det är jag nöjd med, allra helst när passet involverar 3 x 400 m runs. Mina ben var inte sugna på att springa idag. Dagens pass avslutades med 3 min handstand hold. Superbra träningsdag! Dock så sade coach åt mig att imorgon får jag inte komma till gymmet, utan imorgon är det vilodag för min del. Inte säger man emot, inte...

Kommentarer
Postat av: Joanna

Handstand hold - är det att stå på händer? mot typ en vägg?

Svar: Japp! Det var antingen 30 hand stand push ups eller 3 min hold. Jag kan inte göra hspu ännu så då fick man göra hold! :) jag har precis lärt mig stå på händer så det är kul, hehe.
emilia

2012-12-04 @ 19:05:19
Postat av: Anonym

Hej! Detta kanske inte är relevant till inlägget men jag har tänkt på två saker. Har följt din blogg sen du satte din fot i Usa för första gången och har utöver detta läst många andra bloggar, vad jag har märkt en markant skillnad på nu när du skriver om college och andra som skriver om college är att du hellre skriver om saker värda att skriva, tex skillnader och chocker med usa, något som "sätter" spår i din dag (alltså något händelserikt) eller träning medan många andra väljer att skriva om shopping och fester.

Jag personligen föredrar din blogg men detta fick mig att undra om du känner dig annorlunda (vill ogärna använda det ordet då det lät lite grovt) för att du t,ex inte går på college fester och shoppar hela tiden (Eller du kanske fester men väljer att inte skriva om det) utan istllet lever ett mer balanserat/stabilt liv med "good living" och kille osv.

Kan du känna att du är mognare än många andra i din ålder i usa? (Om man jämför party människorna)

2012-12-07 @ 22:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback