Att inte vara en traditionell college-student

 
Ibland är jag orolig över att min blogg är tråkigt - då jag mestadels skriver om mitt vardagsliv; det är kul att se att någon av er faktiskt föredrar det. Tack!
 
Jag känner mig inte direkt annorlunda, jag tror att det är för mina vänner här borta är lite äldre än vad jag själv är. Jag tror även det är skillnad att gå på ett Community College och på en skola där man bor på campus. Många på min skola jobbar även heltid för att ha råd med skolan och att bo - många går på community college för deras föräldrar inte har råd att shippa iväg dem till en annan skola. På ett Community College är det inte samma "party-anda," då vi inte bor på skolan.
 
Sedan väljer jag mitt umgänge också. Många av mina vänner festar inte varje helg, och när vi har tid att hitta på någonting så är det oftast över en lunch eller ett träningspass. Jag har aldrig varit någon som dricker speciellt mycket, här i USA dricker jag nästan inte över huvud taget då jag är under 21. Visserligen fyller jag 21 på tisdag, men jag tror inte jag kommer börja gå ut mer för det. Det kommer dock bli lättare att gå ut i och med att jag nu kommer in på ställen, men jag är inte tjejen som dricker mig full och sedan bloggar om det. Jag kommer troligtvis gå ut med mina tjejkompisar nu när jag kommer hem till Sverige, men jag väljer att inte lägga mycket fokus på det i bloggen. Angående shopping så klär jag mig inte speciellt utmärkande; ni skulle tycka mina klädinköp är tråkiga. Dessutom har jag inte mycket pengar över till shopping, så det händer inte överdrivet mycket på den fronten.
 
Ibland känner jag mig mognare än andra här borta. Jag bor med min kille och min hund, jag är förlovad, och vi bor i ett hus som vi hyr. Många i min ålder bor fortfarande hemma när de pluggar. Det är inget fel med det, men jag känner liksom att jag börjat ett annat kapitel i mitt liv i och med att jag och CJ flyttat ihop och har eget osv. I och med att jag börjat på ett annat gym så har jag träffat några nya vänner, och de flesta är över 25 och gifta eller förlovade. Jag och CJ umgås även mycket med hans jobbarkompisar och deras respektive. Gud, vad gammal och torr jag låter! Hehe.
 
Slutligen så har jag och CJ inte speciellt mycket tid för varandra just nu. Han jobbar heltid, sedan coachar han även brottarna som är mitt uppe i säsongen. Exempelvis så hade han en turnering hela dagen igår och idag. Tiden vi väl har tillsammans gillar vi att spendera med varandra. Jag gillar mitt liv, jag bor med min kille och vår fina hund, jag har träffat ett riktigt bra community genom min träning och jag har träffat några riktigt vettiga människor genom skolan. Det gäller bara att balansera tiden mellan dessa grejer samtidigt som jag går i skolan.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar din blogg precis som den är, och tycker inte alls att den är tråkig! Det är ju "vardagssakerna" som jag gillar att läsa om

2012-12-09 @ 15:22:18
Postat av: Tea

Hej! Först vill jag bara säga att du har en fantastisk blogg!
Sen undrar jag om du skulle kunna lägga upp lite bilder på erat hus, hur det ser ut i omgivningen eller kanske på skolan? :)

2012-12-09 @ 17:28:26
Postat av: Sandra - Breakaway

Jag känner så igen mig med det där om community college. Jag har inte varit på en eller ens hört talas om collegefester av mina klasskompisar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback