Frågor

Hej, vill bara fråga hur du gör med träningsskor? såg att du hade två par olika i detta och förra inlägget. du verkar ju köra en blandning av löpträning, promenader och gym (vilket jag också gör, bästa kombon!). har du ett par för varje aktivitet eller hur tänker du? jag kör med två par löparskor bara, men man kanske skulle utöka skogarderoben fast det är såå tråkigt att lägga pengar på, haha.
Jag har flera par skor som jag använder för träning. Mestadels springer jag i mina Saucony, och jag gymmar i mina rosa eller blå nike, sedan har jag ett par svarta nikeskor utan nästan någon dämpning som jag brukar ha på mig när jag är out and about, som när vi var i Grand Canyon. Jag har haft problem med min fotled i några år så jag springer i mina Saucony som är bäst för mina fötter då de ger mest dämpning. Men på gymmet behöver jag inte så mycket dämpning så då kan jag i stort sätt ha vad som helst.

Kan inte du beskriva hur du gick till väga när du sökta in till college osv? :D
http://emiliaaj.blogg.se/category/soka-till-college.html

Vad är det för bil? :)
Bilen jag kör nu är en pick-up truck, en ford ranger.


Hej vad kul och läsa din blogg, mycket spännande och jag tycker om att du bjuder på dig och ditt liv här på bloggen. Jag vill bli utbytes-student i USA fast vet ej hur jag ska börja och kostnaderna och så vidare... vore snällt om du kunde dela med dig lite om hur din resa började dit.
En dag så bara bestämde jag mig att jag skulle åka och sedan var det en heeel del ansökningar att fylla i. Angående kostnaderna så är det rätt dyrt, men det finns stipendier man kan söka. Det täcker nog inte hela kostnaden, men det är någon hjälp på vägen i alla fall!

Hej Emilia, har en random fråga som jag hoppas du kan svara på :) Jag undrar om det kändes konstigt eller om det var ansträngt på nå vis att ha din amerikanska familj på besök i sverige? Lika så med vänner från amerika som kom till dig i sverige, var det jobbigt att ha dem där samtidigt som du försökte leva ditt svenska liv, som (might be)är något annorlunda från ditt utbytesårs liv? Hoppas du förstår min fråga :) Kram!
Hej! Nej, jag tyckte inte det var så ansträngande, utan bara kul! Dock så kom ju mina amerikanska familj mitt under min student så det var fullt upp hela hela tiden! Men det var kul. Det var även roligt att få visa dem Sverige och hur v tar studenten och så. Jag har dock inte haft några amerikanska vänner över till Sverige.

Jag har inte läst så mycket av din blogg men jag skumma igenom och såg att du gymma så jag har en fråga till dig. Hur mycket tränar du? hur ofta och hur gör du för att komma iform? jag tränar också , men det blir mycket slarv och jag känner mig så omotiverad !! :(
Jag tränar ca 4-5 gånger i veckan och jag har gjort det en livsstil. Jag gick ner en hel del i vikt men jag slutade inte träna då - utan jag har fortsatt för att hålla mig hälsosam. Jag tror att man måste verkligen vilja göra det en livsstil och vilja träna för att hålla igång. Men förra veckan så kände jag att jag inte ville träna, så jag vilade i en hel vecka. Det är inte fel - ibland behöver man det. Men för mig handlar det inte om att komma i form och sen är jag klar, jag tränar får att må bra både fysiskt och psykiskt, och formen kommer på köpet.

åh, vad ska du göra när du är färdig med din utbildning? eller hur många år ska du plugga btw? - jag själv plugga på college i cali nu, och är färdig till vintern, men har min pojkvän här ... och lite svårt, behöver peppningar, haha! :D
Åh, vad svårt! Jag har ingen aning vad jag ska göra när jag är klar med min utbildning. Igen som helst aning. Jag ska göra klart min AA i Business, sedan göra min BA i Psykologi. Sedan får vi se vad som händer. Kanske söker grad school, men det har jag då definitivt inte råd med om jag inte får ett full ride scholarship. Kanske vill din kille plugga i Sverige nån termin? Lycka till!

Jag har planer på att flytta till USA nästa sommar, men jag skulle helst vilja jobba där ett år eller två innan jag eventuellt börjar college där. Jag vet att du har ett studentvisum nu, men var det något du funderade på att försöka få ett jobbvisum först eller var det alltid självklart att du ville studera? Vet att det är sjukt svårt att få jobbvisum när man är ung, så är nyfiken på om du kollade på det också :)
Nej, jag funderade inte på ett jobbvisum då jag vet att det är svårt att få. För mig var det plugga som gällde, så jag tittade inte ens på de andra visumen :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej jag undrar några saker, nu när du pluggar i USA lever du på bara CSN eller sparade pengar? Vet du om man bara kan leva på CSN bidraget om man studerar i USA? (Räcker det?) eller är det bättre att försöka spara så mycket pengar som möjligt här hemma i Sverige innan man åker? Hittade inte några svar på mina frågor på några andra bloggar.

2012-04-28 @ 20:53:15
Postat av: Anonym

Hej! Tittar in i din blogg varje dag, du är så himla inspirerande! Jag undrar om du någonsin har ångrat att du flyttade till USA och om du har planer på att flytta tillbaka till Sverige igen? Känner du fortfarande hemlängtan ibland? Jag är orolig att om jag flyttar utomlands att jag inte kommer att trivas. Det är ju skillnad mellan att bo i ett land och att vara på semester. Tack för en underbar blogg and keep up the good work! Kram

2012-04-29 @ 11:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback