Att vara nöjd med sig själv

Jag tog den här bilden för att jag ska kunna påminna mig själv hur lång jag kommit. Jag har mina dagar då jag tycker min mage är alldeles för oproportionelig, mina lår är inte tillräckligt fasta eller mina armar inte är tillräckligt trimmade. Men då måste jag inse hur himla långt jag faktiskt kommit. Hur mycket jag har slitit för att komma där jag är idag. Ibland känner jag även "fan, jag har inte tränat idag." Men vad gör det? Jag tränar i snitt fem gånger i veckan, utav årets 365 dagar är det 260 träningsdagar. Jag kan vila en vecka utan att gå upp i vikt. Jag behöver inte träna varje dag. Men det är en fin balansgång det där. Att inte bli besatt av tanken och träningen. Ibland måste jag stanna upp och tänka på det. Jag är frisk, jag har en hälsosam kropp, jag mår bra psykiskt och fysiskt för det mesta. I'll be damned om jag kastar bort både mitt fysiska och psykiska välmående för att jag tycker jag har otrimmade armar. Livet handlar inte om utseende och snyggast mage. Men ibland är det svårt att vara nöjd med det man har, oavsett hur vi ser ut. Hur som helst. Kram!

Kommentarer
Postat av: Ninja Ister

Och tänk så stark du har blivit i kroppen - du klarar vad du vill!



Du är min allra bästaste Dotter ever!

Postat av: N

Jag älskar attityden du har :) grattis på din framgång.

2012-04-03 @ 15:04:38
Postat av: Sara

Du är så jävla grym och ett levande bevis på att man kan om man vill! :)

2012-04-03 @ 17:06:19
Postat av: Julia

Du är så otroligt duktig! Jag har läst din blogg sedan våren då du var utbytesstudent i USA och du har verkligen blivit en inspiration för mig. Först när jag själv var åkte som utbytesstudent till USA och sedan nu då jag har hittat en mer hälsosam livsstil. Jag har gått ner 15 kilo sedan i höstas men ibland så glömmer man hur duktig man är. Då är det skönt när någon som du påminner en :) Det är inspirerande att se hur duktig du är med träningen men främst hur gott du tycks må av den. Det är kul att du har hittat någonting som du tycker om att göra som du samtidigt mår bra av. Grattis fina Emilia!

2012-04-03 @ 19:47:33
URL: http://stripme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback