Puppy love

Efter jag skrev förra inlägget kommer CJ hem från jobbet och berättar att vi kanske blir med hundvalp efter helgen. Det första negativa Emilia säger är att vi har inte råd med hund, den är inte vaccinerad eller kastrerad och bla bla bla. Sedan visar han bilder, säger att jag kommer ha en vän när han jobbar och allt vi kan göra tillsammans. Så där satt jag och fantiserade om mitt liv med min lilla hundvalp.

Saken är att två hundvalpar hittades på hans jobb, övergivna. De har försökt kontakta ägaren genom att besöka adressen som stod på halsbanden. Ingen tycks bo där och det ser helt enkelt ut som att någon blivit av med huset och dumpat hundarna bara sådär. En av dem har ett hem redan, dock inte den andra. De ska försöka hitta ägarna i helgen, men hittas dem inte så måste någon annan ta hand om hunden. Och CJ anmälde sig utan att tänka efter.

Visst skulle det vara jättekul med en hundvalp, men så himla mycket jobb! Och sedan tror jag inte riktigt att vi har ekonomin för det heller (mat, vaccin, vetrinärbesök, kastrering). Men vi får se. Cindy kan inte riktigt säga nej till en hund så kanske tar hon den? Jaja, to be continued... vi får se efter helgen vad som händer!

Kommentarer
Postat av: Anonym

visa bilder ;-)

2011-09-09 @ 13:14:06
Postat av: Anonym

usch vad ni än gör överge den! Om inte ni kan ta hand om den och ingen annan heller kan det, avliva den isåfall, lämna den inte bara på gatan!

2011-09-09 @ 15:51:41
Postat av: Anonym

Hur är det att gå på college??

2011-09-09 @ 16:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback