Labor day, what do you stand for?

Jag fick frågan varför vi är lediga på måndag och vad Labor day har för betydelse. Efter lite wikipediande så gör vi så här:

"The first big Labor Day in the United States was observed on September 5, 1882, by the Central Labor Union of New York.[1] It became a federal holiday in 1894, when, following the deaths of a number of workers at the hands of the U.S. military and U.S. Marshals during thePullman Strike, President Grover Cleveland reconciled with the labor movement." (www.wikipedia.org)

Men vad betyder det för oss? Jo, en hel del saftiga reor på diverse varuhus! NFL och college-fotbollssäsongen börjar även kring den här helgen. Vad som är traditionellt amerikanskt att göra under den här helgen vet jag inte. Skulle tippa på BBQ:s, fester, fotbollstittande, camping och chill. Vad jag ska göra? Jag ska på BBQ och sedan ta det lugnt. Sedan ska jag även spendera kvalitetstid med CJ som vi inte gjort på ett tag - vi har båda skola och träning, dessutom jobbar han en hel del nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback