Good morning

Vaknade i morse och såg att en hel del kommentarer trillat in från igår. Först vill jag säga tack till alla som delade med sig om sina tankar, och tack för alla peppande kommentarer. Sedan kom det också in en del kommentarer (inte godkända) som jag inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till. Mycket fingerpekande "det här gör du fel, du måste sluta träna, du mår inte bra av att träna, du måste sluta äta som du gör."

För det första så trivs jag med hur jag äter just nu. Jag följer ingen speciell diet utan äter det jag vill äta. Och appropå träningen. Just nu känner jag att jag behöver ett uppehåll. Träningen har tidigare fått mig att må så himla bra, och det är så jag vill känna efter ett pass! Just nu känns det bara jobbigt när jag känner en press från PT:n. (Jag har även bytt PT, don't worry!) Så jag behöver ta ett steg tillbaka från det just nu och spendera lite mer tid med mig själv istället, och jag kommer så småningom hitta tillbaka till känslan att jag vill träna, för bara min skull. Men jag tycker inte att någon har rätt att säga vad jag gör fel och vad jag måste göra - för helt ärligt så har jag inte delat med mig av så mycket av mig själv så ni kan faktiskt inte ha en aning om hur jag funkar och vad jag behöver göra för att må bättre. Just nu vill jag inte träna, och då kommer jag inte göra det. Och när jag känner att jag vill, då vill jag.

Jag förstår även att ni vill väl, och det uppskattar jag. Det var fint att logga in här idag och se alla era fina ord. Tack för att ni tog er tiden att skriva en rad eller två. Tack!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej, jag tycker du verkar så förståndig (jag menar inte att alla som har problem och inte inser det är oförståndiga utan snarare att det är så himla starkt av dig att inse faran innan det har gått alldeles för långt, sedan att du skriver det här DET är förståndigt!) - att du förstår att du måste utgå från DIG och vad DU mår bra av.

Jag tränar också och har bl.a. sprungit mycket långdistanslopp. Speciellt när säsongen har dragit igång brukar jag ofta få höra kommentarer från "experter" som säger hur jag ska träna, vad jag ska äta o.s.v. och jag vet hur otroligt irriterande och jobbigt det kan vara att få såna kommentarer, jag menar, man kan ju tycka att man borde känna sig själv väldigt bra (det är ju trots allt en person man spenderar väldigt mycket tid med).

Hoppas du hittar tillbaka till den där härliga känslan av att springa fort, känna hur stark man är, veta att man orkar och sedan orka, kram på dig!

2011-09-09 @ 18:34:31
Postat av: Nadja

Jag tycker en av de mest inspirerande sakerna med dig är att du verkar ha en sån sund och bra inställning till träning och mat. Jag hoppas att den där PT:n inte lyckas ta det ifrån dig. Att du bestämde dig för en förändring och sedan genomförde den är också mponerande. Så många klagar bara på att de är missnöjda men gör inget åt det. Du ville ha ett nyttigare liv (och bli mer nöjd med dig själv gissar jag) och att du gjorde det utan att förlora dig själv är otroligt imponerande. Ta hand om dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback