Frågor frågor

Jag funderar på att köpa en sån (vattenfiltrerare) för bor i Cali, kan du säga till om den funkar? för vi funderar på att köpa en sånn :)
Visst funkar den men det smakar såklart lite annorlunda jämfört med svenskt kranvatten eller flaskvatten. Det smakar dock inte klor men lite annorlunda. Men jag har druckit vattnet enda sedan vi köpte den och det är absolut drickbart! Jag tycker det var värt investeringen.

Hej Emilia! Jag bara undrar...Visst köpte du din MacBook Pro i USA? Har du då bytat ut tangentbordet mot ett svenskt eller har du kvar orginalet?
Jag köpte den här i USA och jag har skrivit om tangentbordet i det här inlägget. :)

Jag undrar en sak :) Är maten dyrare vid Whole Foods än i andra matbutiker?
Ja, i stort sätt är det lite dyrare än andra amerikanska matbutiker. Dock tycker jag att det inte är så speciellt dyrt om man jämför med svenska matpriser. Vi handlar dock inte allt på Whole foods. Exempelvis handlar vi: ägg, bröd, grönsaker, bär, protein bars, yoghurt, pasta och granola där. Kött och annat handlar vi på Sunflower market. Men Whole Foods är dyrare överlag för att de har mycket ekologiskt och närproducerat, även en hel del mat för Raw Food, veganer osv. Jag rekommenderar starkt deras salladsbuffe!

Vad är det för fel på kranvattnet? Är det bara så hemma hos er eller är det i hela Phoenix? Eller hela Arizona kanske? :P
Det smakar pyton. Staten påstår dock att vattnet i Arizona är drickbart, men det har funnits spår av klor, zink och andra ämnen i vattnet tidigare. Phoenix har alltid haft låg standard på drickvattnet. Helt enkelt så finns det gifter som kan göra dig sjuk, eller som inte rör dig alls. Det beror på hur du reagerar på vattnet. Hur som helst så både smakar och luktar det otroligt illa. Vattenfiltreraren vi köpte tar bort det mesta av smaken och lukten. Många väljer att installera ett filter direkt på kranen, och även det funkar!

Hej! hur lång tid tog det innan du började umgås med dina vänner från high school på fritiden?
Jag kommer ihåg att den första jag umgicks med hemma utöver CJ:s vänner var Jessica, en cheerleader i min biologiklass. Vi åkte till gallerian och det var i slutet av september. Jag hängde mycket med Mara i oktober/november och sedan började jag umgås väldigt intensivt med Zee i november/december. Det var med Zee som jag verkligen klickade och på den vägen var det!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hur mycket billigare var det att köpa en mac dator i usa? Funderar på att köpa en när jag ska dit i höst. Kram.

2011-09-03 @ 12:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback