Att gifta sig?

För att enklast komma långt med dessa planer, get married ,skämtåsido men ändå serious, så att du får ditt american citizenship, kommer inte ihåg hur länge du måste bo och ha green card för att få citizenship. Plugga till denna nivå as an international student is expensive beyond expensive. Och möjligheten till american finanicial aid är såååå mycket större om du är citizen. För självklart ska du följa dina drömmar. Du kommer ju märka skillnaden i priserna direkt du går över till ett college/university. Lycka till, din blogg är really inpirerande.

Jag känner att det här kräver ett svar. Visst skulle det vara lättare att gifta sig. Men, jag skulle aldrig göra så mot CJ. Dagen jag gifter mig så gifter jag mig för att jag vill. Inte för att det underlättar. Om det är med CJ så vill jag att han vet att jag gifter mig med honom för att det är någonting som betyder något för oss. Så många utlänningar gifter in sig i det här landet bara för att, och det är inte rätt. Kanske kommer giftemål på tal kring tiden då jag håller på med min Bachelor's degree. Men just nu är jag för ung för att gifta mig. Dessutom kanske jag och CJ inte alls gifter oss med varandra. Vi har trots allt bara bott med varandra i vårt egna sälle i lite över en månad. Det kanske inte funkar mellan oss.

Visst är det dyrt att studera som internationell student, men efter två år klassas jag ändå som in-state resident och priserna är lika som för amerikanska medborgare. Visserligen får jag inte studielån eller bidrag genom USA, men det drar ner kostnaderna en hel del. Men jag har sagt från dag ett att jag inte ska gifta mig för papprenas skull. Jag vill absolut inte låta kort och bitchig med mitt svar, men jag vill även att min åsikt är klar på den här punkten.

Kommentarer
Postat av: agnes

Oj, blir det vanligt in-state fee efter 2 år, hade jag inte en aning om. Vet du om det gäller i alla delstater eller bara där du bor?

Postat av: Anna i USA

Jag undrar varför ni är förlovade om ni inte planerar att gifta er?

Och jag tycker du ska satsa allt du kan på något du vill, så go for it, bry dig inte om pengarna, att jobba med något du tycker om längre fram är lätt värt de där extra kronorna du förlorar genom att studera så lång tid.. :)

Själv önskar jag att jag visste vad jag vill bli när jag är klar med skolan. Jag har lite tankar om vad jag vill studera, men vi får se hur det blir! :)

2011-11-23 @ 23:23:13
URL: http://annaedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback