Praktisk retorik - en känd talare

Svenska C-kursen skall avslutas genom att hålla ett tal på 10-15 minuter. Kort och gott skall talet såklart handla om någonting som har med svenska att göra, eller retorik. Jag bestämde mig för att hålla mitt tal om en historisk och väldigt bra retoriker. Kan ni gissa vem? Trumvirvel.... John F. Kennedy!

Jag tittade på så många tal och läste så mycket om honom inför slutuppsatsen jag gjorde för några veckor sedan, så det kändes naturligt att lika väl göra detta på nästan samma ämne. Men vafan - mina lärare måste tro att jag är besatt? Hehe.

"Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind."


Kommentarer
Postat av: Sara

John F Kennedy är nog ganska cool han också. Altså mitt Bones-tittande är lite förvirrande just nu för jag har inte sett alla avsnitt från säsong 5 och 6. Mina Bones rutiner kollapsade när Zack slutade haha :) Jag brukar köpa dom och se dom på dvd. Måste nog genast springa och köpa femman så jag hinner se den färdigt innan sexan kommer ut.. Rörigt dethär, men vad gör man inte för Booth :))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback