Flygbiljetter, Chanelväskor och oändliga frågor

När jag nämner att jag är i ett långdistansförhållande kommer alltid frågan "är det inte dyrt?!" Men det är väl klart det är, vilken individ som helst vet att flygbiljetter inte är det billigaste! Frågan efter är alltid "men om ni gör slut, kommer du inte ångra alla pengar du spenderat på honom?!"

Jag blir lite irriterad när folk antar att jag bara spenderar pengarna på honom. Jag åker ju dit för min skull, också! Skulle det vara så att vi gör slut så är det så. Det har ju ändå varit en upplevelse! Hur många par, som inte är i långdistansförhållanden, gör slut och tänker "fan, alla presenter jag köpte till honom, alla middagar vi var på, bortkastade pengar!" Tja, i stundens hetta kanske man tänker så - men det är klart att det inte är det man fokuserar på när man tänker tillbaka på sitt förhållande.

Sista frågan brukar lyda "men hur mycket pengar har du lagt ner totalt?". Det brukar jag låta folk räkna ut själva om de är så himla intresserade. Jag räknade själv på det här om dagen, och kom fram till att jag skulle kunnat få en Chanel-väska och lite mer därtill för pengarna. Men vet ni vad? Jag har hellre Christopher på "armen" än en Chanelväska. Vad jag och han upplevt under dessa tre år kan ingen ta från oss, och även om vårt förhållande inte håller för evigt så kommer pengarna jag spenderat aldrig vara bortkastade. Aldrig någonsin.



Kommentarer
Postat av: Emma [hockey & foto]

Det är rätt Emilia! Du lär ju inte ångra alla resorna även om ni skulle göra slut någon gång.. Det är ju minnen för livet!

Postat av: Emma

Då borde man ju tycka att man "slösat" massor av pengar i ett "vanligt" förhållande också? Jag menar, man ger ju presenter och bjuder på middag osv även när man bor i samma stad. Men som du säger, minnen och upplevelser är alltid mer värda än alla pengar i världen :)

2011-05-11 @ 16:28:38
URL: http://nilima.blogg.se/
Postat av: lollan

Bra där!

2011-05-11 @ 17:14:44
URL: http://louisewi.blogg.se/
Postat av: Agnes

Fint skrivet :)

2011-05-11 @ 18:57:48
URL: http://agnesreriksson.blogg.se/
Postat av: tessan

Jag blir rätt imponerad över ditt sätt att se på erat förhållande! Ni har ett långdistansförhållande som ni haft under en lång tid och ändå är ni inte "naiva" som sååå många par och tänker att ni självklart ska gifta er, skaffa barn och allt det där, utan du skriver alltid "om det tar slut", "framtiden lär visa hur det blir" och så vidare när du skriver mycket om erat förhållande har jag lagt märke till! Åh rätt luddig text, men tycker bara det är ovanligt att läsa, det är så många andra som skriver "vi ska vara tillsammas för evigt", blablabla.

2011-05-11 @ 19:55:19
Postat av: Anonym

vilka dumma frågor folk kan komma med alltså! har dom aldrig hört "ångra aldrig något som fått dig att le". för de är ju så sant, sånt ångrar man aldrig :)

2011-05-11 @ 20:33:16
Postat av: Nadja

Oh så bra skrivet och så väl jag känner igen mig! Och bara det att folk ifrågasätter hela grejen med att vara i ett distansförhållande..

2011-05-11 @ 21:33:54
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Anna

jättefint skrivet :)

2013-03-21 @ 02:12:32
URL: http://annacali.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback