helt. slut. och. röd. som. en. hummer.

HEJ!

Uh, jag har varit utomhus hela dagen.
Goodguys carshow är i stan och där har jag spenderat dagen. Don't get me wrong, det var roligt - men hur varmt som helst! Den officiella temp. på nyheterna var 35 grader, så ni kan ju tänka er hur varmt det var i solen.

Kortfattat så är det en bilshow med massa gamla (för det mesta) fullt restorerade bilar. Kravet är att bilen måste vara från 72 eller tidigare för att få delta, så nästa år när min bil är lackad så ska den var med (CJ kommer med stor sannolikhet göra det, inte jag tror jag.)

Jag har även hittat färgen min bil ska lackas, och troligtvis sett den snyggaste Mustangen någonsin! Jag visar bilder imorgon eller på söndag, beroende på när jag hinner blogga. Den är i alla fall från 1965, och killen har sänkt sjukt mycket pengar i bilen. Bara fjädringen och stötdämparen kostade $7500... (fan, jag låter som en jävla tölp aka redneck, men jaja...) bilen är värd minst en halv miljon kronor.

Hur som helst är jag inte speciellt bilintresserad, men sällskapet var toppen. CJ har dock lärt mig uppskatta klassiska bilar och det är såklart kul att se vad vi kan göra med min mustang i framtiden. Dock är atmosfären helt annorlunda här när det gäller bilar. Det mesta är klassiska amerikanare och patriotismen flödar. Sedan är det så klart kul när killarna är inresserade när de får höra att jag har en mustang från 1970 ;) Haha, skämt åsido. Men vi har grillat, umgåts och sällskapet har varit toppen. Det håller på hela helgen så vi får se när jag lägger upp lite bilder.

Jaja, slutsnackat om bilar (hej redneck!). Nu ska jag hoppa in i duschen. Jag är sjukt röd om armarna och i ansiktet, så imorgon blir det SPF 50 istället för 30! Hehe.

Kommentarer
Postat av: Mamasnestmum

Kul med en svensk i Arizona. :-) Min man kommer från Kanada, men bodde i Tuscon och Phoenix i 14 år innan han träffade mig och flyttade till Sverige. I somras var vi över till Phoenix och hälsade på och nu letar vi efter en lämplig condo att köpa i Phoenix så att vi kan åka dit oftare med hela familjen.

Har du tips på vilka områden som är bra att bo i och vilka man bör hålla sig ifrån?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback