Motivation

Tack! Jag har alltid tyckt om att träna, så motivationen har alltid funnits. Jag mår bra av att träna och det rensar skallen. Visserligen går jag i perioder, det varierar från löpning, gym, pass osv. Nu är jag inne i en löparperiod. Hur som helst så kände jag i februari-mars någon gång att det var dags att komma i form. Jag tränade kanske tre gånger i veckan innan, men då ökade jag till fem gånger i veckan. Jag körde kondition tre gånger i veckan, och styrka fem gånger i veckan. (Alltså, kondition inräknat i gympasset - inte två pass om dagen!) Men de dagar det känns tråkigt så brukar jag tänka på hur välmående man blir när man tränar. Hållningen, fysiken - allting blir bättre! Jag vill känna mig stark, hälsosam och uthållig. Jag vill veta att jag klarar av att lyfta tunga saker eller orkar springa fem km om någon frågar. Det kanske inte motiverar dig, men det är det som motiverar mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback