Inför USA - the essentials!

Jag har börjat inhandlingen för USA! Egentligen är det inte mycket jag brukar sakna när jag är i staterna, dock så blir det så klart mer när man varit borta en längre tid. Jag har aldrig varit ett stort fan av Marabou förrän nu på senare månader.  Så, vad mer skall med till USA?

1. Lösgodis. USA har ingen godiskultur what so ever. I alla fall inte om man är van med svenskt godis. Amerikanskt godis smakar bara socker socker socker. Inget annat. Amerikansk choklad ska vi inte tala om, det är i alla fall ingenting jag rekommenderar.

2. Tamponger. Jag vet att det låter konstigt, men vanliga tamponger (ob) är svindyra i USA. Och Tampax tycker jag bara är konstigt och invecklat. Jag köper storpack (100 st) på apoteket i Sverige. Det sparar pengar!

3. Deodorant. Kanske för mycket info - men jag använder apotekets deodoranter och de är de absolut bästa. Det måste inhandlas!

4. Ansiktskräm - min hudkräm från Lumene finns inte att få tag på i USA så minst två bör inhandlas.

Kommentarer
Postat av: Ellen - College USA 2011

Ja, jag är lite nervös faktiskt. Jag reser den 19 augusti. Det är ju otroligt skönt att min pojkvän redan finns där borta men jag har aldrig varit i Hayward där skolan ligger. Så det blir nytt för både mig och min pojkvän. Men jag tror nog allt kommer att gå bra, Jag har ju redan läst ett år på högskolan här i sverige så det känns inte så jobbigt, jag läste engelska så jag hoppas att jag klarar mig bra :) När ska du resa?

Postat av: Eleonor

Glom inte saltlakrist (om du nu gillar det). Det finns ingenstans har.. Och typ vaniljsocker. =)

2011-07-21 @ 23:52:14
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: kollektivbarn

intressant lista!

men är det allt?

2011-07-22 @ 02:43:13
URL: http://kollektivbarn.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ahh, dar ser man... spannande! Ska tu ta en Associate eller Bachelor?



Ja, maste erkanna att jag ar lite avis da att ni inte har denna fuktighet dar borta! Det ar inge vidare alls!



Ahh.. kul! Kanner inte till Unionville sa val, men vet pa ett ungefar vart det ligger. Ligger utanfor Hartford.. (CT capitol) om jag inte minns helt fel... Kul att ni kommer vara i USA samtidigt da sa ni kan halsa pa varann..:) Man kan hitta ratt billiga flyg inrikes..:)



Forresten... om du har nat IKEA i narheten kanske det finns lite choklad och annat gott dar..;) Nat jag saknar enormt ar svenska chips och ostbagar!!! och saltlakrist!!!! :P



Lycka till nu med flytten over!! :)

2011-07-26 @ 01:58:32
URL: http://loppansworld.blogg.se/
Postat av: Kollektivbarn

Hrm, jag vet inte. Jag hade nog inte vågat ta med godis eller choklad iaf :P Jag är en sån som inte kan ha sånna saker på lager, jag käkar upp det direkt. Men annars, tamponger. Eller iofs, det beror ju lite på vart man ska. Hade jag flyttat ner till Portugal (där jag är varje sommar) så hade jag nog inte tagit med mig nåt alls, dels tack vare ikea :P och dels för att det fortfarande är europa och de flesta sakerna är ju desamma eller ganska snarlika (som tex tamponger). Men att flytta till Usa, ja det är ju lite annorlunda :P

2011-07-27 @ 21:52:02
URL: http://kollektivbarn.blogg.se/
Postat av: Gelix

Hej!



Först.. älskar bloggen! Mycket intressant! :)



Andra.. är det något mer man borde ha med sig? Ska själv åka den 8 september och hade ingen aning om t.ex tampongerna ^^



xx

Gelix

2011-08-02 @ 21:25:51
URL: http://gelixiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback