Answers

Du ska ju flytta till USA och söka visum och så, men är det ett speciellt visum då så att du får flytta dit och bo där för alltid om man säger så? Eller måste du ta nytt visum varje år? Hoppas du får det hur bra som helst! :D
Tack! Jag ansöker om ett studentvisum som räcker så länge som jag är student i landet. Men högst åtta år. Så länge jag går i skolan så får jag stanna i landet, och lämnar jag USA så måste jag resa in i landet igen inom fem månader, annars går visumet ut. Det är alltså inte samma visum som jag ansökte om när jag var utbytesstudent. Jag behöver inte heller söka nytt visum varje år. Men jag får inte bo där "föralltid" på mitt visum.

Var någonstans i Schweiz var du? :) Och som jag såg att någon kommenterade här över: Söker du till collage i USA genom en organisation eller själv? Funderar på att söka tills nästa år!
Jag var i Saint-Barthélemy som ligger nära Lausanne. Vi spenderade även en dag i Genéve. Nej, jag söker inte till College genom en organisation, utan jag gör allting själv.

Hej! Jag brukar läsa din blogg rätt ofta, älskar den! Om du får tid att svara vore det great... Tror du att det vore lättare att söka till college i USA genom någon "organisation" (typ blueberry, kilroy, språkpunkten osv) om det inte spelar någon roll vilket college man går på? tänkte på allt pappersarbete och så. Och sedan måste jag bara säga att du är grymt fin, och på just de här bilderna påminner du lite om (en ung) Beverly Mitchell xP
Hej! Tack, vad snäll du är! Ska jag vara ärlig har det inte varit svårt att söka till det colleget jag sökt till, det har bara varit brist på tid. Så jag tror inte det hade varit så mycket lättare med en organisation. Men jag tror att söker man till ett större universitet där platserna är få eller antagningsprocessen är mer komplicerad så är det nog lättare om man han hjälp av någon som vet vad de gör, definitivt!

Sedan ett svar från en annan person, angående MasterCard-frågan för några dagar sedan!
"Tjejen som frågade om Mastercard kommer antagligen inte ens se det här, men anyway, jag har ICA Banken Mastercard här borta och det funkar finfint. Har bara stött på en enda bankomat som vägrade ge mig pengar (och den var allmänt knepig in general).


Kommentarer
Postat av: Michelle

Tack för svar! Undrade för min pappa bor i Schweiz :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback