Amabassaden

Idag var jag på ambassaden för att fixa visum. Jag fick vänta utanför byggnaden i typ en timme, sedan fick jag vänta där inne i ca 40 minuter. När jag väl kom till fönstret var det en hel del frågor - varför Phoenix? När var jag utbytesstudent? Vad har jag gjort i Sverige de senaste två åren? Varför vill jag åka tillbaka till Phoenix? Har jag pojkvän i USA? Hur många gånger har jag träffat honom sedan jag kom hem? Vad är era planer? När träffade du honom sist? Har du sökt studielån?

Sedan sade hon att allting såg bra ut och jag frågade hur lång tid det tar innan jag får visumet. Hon svarade ca en vecka, sedan fick jag gå. Ganska svettig tjej kan jag tala om att jag var. Men nu är det gjort och det blev ju godkänt sade hon! Jag träffade dessutom en söt bloggläsare - så hej om du läser! :D

Kommentarer
Postat av: Hanne

Grattis :)

2011-07-12 @ 14:57:55
Postat av: cecilia

Grattis Emilia :D

2011-07-12 @ 20:15:05
Postat av: tessan

haha, hej!:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback