So long, 2011

Jag snodde denna lista från Linnéa, vars blogg ni borde läsa om ni inte redan gör det!


1. Hände något i år/gjorde du något i år som aldrig hänt förut?

Ja, jag flyttade hemifrån! Dessutom lärde jag mig göra riktiga armhävningar, hehe. Och så skaffade jag en hund!


2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag hade inte något löfte förra året. Förutom att vara hälsosam, kanske. Men det är inget årslöfte, det är en livsstil.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej, inte vänner, men bekanta!


4. Dog någon som stod dig nära?

CJ:s morfar dog, och honom stod jag ganska nära.


5. Vilka länder besökte du?

USA, Åland, Schweiz, England och Spanien.


6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?

Lite mindre stress. Mer tid med CJ.


7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

Datum vet jag kanske inte, men dagar så som: studenten, balen, flytten hemifrån och dagen vi skaffade Ripley.


8. Vad var din största framgång 2011?

Det måste nog ha varit hur jag tränat mig till där jag är idag. Jag är inte den smalaste och tightaste, men jag har blivit stark, vältränad och hälsosam. Äntligen är all USA-vikt borta, men egentligen var det nog aldrig det som var målet. Målet var att bli stark och få en bättre självkänsa. Och det har jag. Och ert fina stöd här på bloggen har hjälpt till! Det är min största framgång. Att jag kan titta mig i spegeln och vara stolt över vad jag åstakommit. Femton kilo har försvunnit. Cheers to that!


9. Största misstaget?

Det känns faktiskt inte som jag ångrar så mycket faktiskt. Det känns inte som jag har några stora misstag jag vill rätta till.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Nej, förutom någon förkylning, värmeslag och en miljon blåmärken på grund av klumpighet.


11. Bästa köpet?

Ripley och min MacBook Pro.


12. Vad spenderade du mest pengar på?

Flytten till lägenheten och flygbiljetter.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja, flytten till USA (även om det var lite ledsamt också), Ripley (även om han gjort mig arg också!), bemötandet och responsen från mina professorer angående mina studier och CJ. Han gör mig glad.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?

We Found Love in a Hopeless Place, Party Rock, Save the World, I'm Sexy and I know It, Someone Like You.


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Det har nog gått i perioder, men nog tror jag att det varit ett ganska tungt år med många livsomställningar, som gjort mig både ledsen och glad. Så jag vet inte riktigt vad jag ska svara.


16. Vad önskar du att du gjort mer?

Uppskattat vad jag har och vem jag är. För mycket tid gick till åt att ogilla hur jag såg ut.


17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Deppat över mig själv. Mest på grund av min förra idiot till PT.


18. Hur tillbringade du julen 2011?

Hemma i Sverige med min släkt och familj.


19. Blev du kär i år?

Nej, kär blev jag 2008, men jag är ju kär i honom fortfarande!


20. Favoritprogram på TV?

BONES. Hands down. No question about it.


21. Bästa boken du läst i år?

Oj, jag har inte läst så många böcker i år. Pinsamt. Jag brukade faktiskt läsa en hel del. Men i år har jag inte gjort det.


23. Något du önskade dig och fick?

Min Tassimo. Hehe


24. Något du önskade dig men inte fick?

Mer fritid till CJ.


25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Skjutsade Mickis till flygplatsen i PHX, sedan firade jag med pannkakor och heldag med CJ.


26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mindre stress och oro över saker som man egentligen inte kan göra någonting åt.


27. Vad fick dig att må bra?

Min familj, CJ, träning, Ripley, mina vänner.


28. Vilken kändis var du mest sugen på?

Ingen speciell faktiskt.


29. De bästa nya människorna du träffade?

Alla i college! Det har varit en bra termin!


30. Vad har du för nyårslöften inför 2012?

Göra en pull-up. Utan hjälp.


Kommentarer
Postat av: emma

Åh jag älskar bones! :)

du är bäst :p

2012-01-09 @ 02:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback